گزارش واشنگتن پست از عوامل کاهش حمایت از مأموریت افغانستان

در آغاز سال ۲۰۰۲ و چند ماه پس از حملات تروریستی یازدهم سپتمبر، بیش از نود درصد آمریکایی ها از مأموریت افغانستان حمایت کرده بودند.

در سال ۲۰۰۷ واشنگتن پست و شبکه خبری ان بی سی نظر سنجی مشترکی را انجام دادند که در نتیجه ۵۶ درصد به ماموریت افغانستان نظر مثبت دادند. اما حالا این ارقام خیلی پائین افتاده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه – در گزارش واشنگتن پست آمده است، چند موضوع برجسته شده که عوامل کاهش حمایت از مأموریت افغانستان دانسته می شود . نخست تنش ها میان مقامات آمریکایی و رئیس جمهور کرزی، دوم حملات بهاری و تابستانی طالبان و در اخیر ناکامی در پروسه صلح افغانستان.

در نظر سنجی مشابه که در ماه مارچ صورت گرفته بود، شصت و هفت درصد آمریکایی ها، جنگ افغانستان را بی ارزش خوانده بودند.

این نظر سنجی از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ جولای با پرسش از هزار و ۲ نفر از سوی روزنامه واشنگتن پست و شبکه خبری ای بی سی انجام شده است.

در بخشی از این نظر سنجی آمده که حمایت مردم آمریکا از عملیات نظامی در افغانستان، تنها از ماه مارچ تاکنون ۱۱ درصد کاهش یافته است.

ارقام تازه در مورد حمایت از مأموریت افغانستان در حالی نشر می شود که کنگره آمریکا بودجه پیشنهادی رئیس جمهور بارک اوباما را برای عملیات های افغانستان نپذیرفته است. گفته می شود که اداره اوباما بحث روی این امکان را هم باز گذاشته تا تمامی نیروهای آمریکایی در اخیر سال آینده از افغانستان خارج شوند.

در نظر سنجی اخیر تنها چهل و سه درصد آمریکایی ها گفته اند: جنگ افغانستان باعث امنیت بلندمدت کشورشان شده و برای نخستین بار در چهار سال گذشته، این ارقام از پنجاه درصد کاهش یافته است.

همچنان ۵۳ درصد کسانی که در نظر سنجی مورد سئوال قرار گرفته اند، می گویند که تعداد زیادی از نیروهای آمریکایی اما نه تمامی آنها، باید سال آینده افغانستان را ترک کنند، در حالی که ۴۳ درصد دیگر بر این باورند که باید تمامی سربازان آمریکایی از افغانستان خارج شوند.

یکی از عوامل مهم کاهش حمایت از مأموریت افغانستان، تلفات نیروهای آمریکایی به حساب می آید، زیرا بر اساس ارقام وزارت دفاع ایالات متحده، تا نیمه ماه جولای، ۲۲۴۸ عسکر امریکایی در افغانستان کشته و بیش از ۱۹ هزار نفر زخمی شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *