گزارش هیات دولتی در باره فروش گندم در نورستان رد شد

مقامات محلی نورستان گزارش هیات دولتی در باره فروش غیر قانونی گندم را در این ولایت رد کرد و آن را یک توطیه سیاسی خواند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک هیات دولتی از مرکز به خاطر بررسی سهمیه گندم ولایت نورستان به این ولایت اعزام شده بود این هیات گزارش یافته خویش را به جلسه شورای وزیران اریه کرده که براساس آن سهمیه گندم نورستان به شکل غیرقانونی در این ولایت به فروش رسیده است.

به دنبال این گزارش، شورای وزیران فیصله کرد که وظیفه والی نورستان٬ رییس احیا و انکشاف دهات و رییس مبارزه با حوادث این ولایت به حالت تعلیق درآید.

با این حال مقام های ولایت نورستان محتوای گزارش هیات دولتی را جداّ رد کرده و تهیه این گزارش را یک توطیه سیاسی خوانده است.

براساس اعلامیه خبری دفتر مطبوعاتی والی نورستان؛ هیات اعزامی به ولایت نورستان مدت سه ساعت در این ولایت بوده و در این مدت زمان کم و به شکل بسیار عجولانه گویا در مورد گندم های کمک شده به این ولایت تحقیق نموده است.

در این اعلامیه آمده است که اعضای هیات از دیپوهای ریاست زراعت ولایات لغمان٬ کنرها و ننگرهار که محموله گندم های نورستان در آنجا نگهداری می شود بازدید نکرده و از تمامی حقایق موجود در نورستان چشم پوشی کرده است.

به باور مقامات نورستان، هیات اعزامی گزارش خود را غیر مسولانه و به شکل جانبدارانه تهیه نموده در حالیکه تمامی سهمیه گندم های ولایت نورستان در دیپوه ها موجود می باشد.

والی نورستان از مقامات ذیصلاح خواهان اعزام یک هیات با صلاحیت جهت بررسی بیشتر این مساله شده تا این موضوع را مجدداّ بررسی نموده و عاملین قضیه به جزای شان رسانیده شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *