گزارش سازمان ملل متحد از بدتر شدن اوضاع امنیتی افغانستان

KABUL, AFGHANISTAN - MAY 21: An Afghan security guard stands watch after a suicide bomber killed at least six people and wounded 23 more at a military hospital May 21, 2011 in Kabul, Afghanistan. The bomb went off in the cafeteria during lunchtime killing and injuring medical students and employees. The Taliban, who claimed responsibility, said they sent in two bombers to the ANA military hospital, which is in a heavily guarded area of the city. Kabul has remained relatively peaceful since early April when a suicide bomber attacked an Afghan army bus on the outskirts of the capital, wounding 10 soldiers and civilians. (Photo by Paula Bronstein/Getty Images)

سازمان ملل متحد در تازه ترین مورد گزارشی را در باره اوضاع امنیتی افغانستان منتشر کرده است که براساس آن اوضاع امنیتی کنونی افغانستان نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی وخیم‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، براساس گزارش سازمان ملل در جریان یک سال حدود ۲۴ هزار رویداد امنیتی در افغانستان رخ داده است.

گزارش سازمان ملل در باره وضعیت افغانستان نشان می دهد که وخامت اوضاع امنیتی در کشور افزایش یافته و نبرد میان نیروهای امنیتی افغانستان و گروه طالبان مسلح که در سال ۲۰۱۶ به اوج رسیده بود، در سال ۲۰۱۷ همچنان ادامه دارد.

سازمان ملل متحد در این گزارش خود گفته است که وضعیت افغانستان در کل رو به وخامت است و این سازمان در جریان یک سال حدود ۲۴۰۰۰ رویداد امنیتی را ثبت کرده که این آمار، افزایش ۵ درصدی را نسبت به سال های قبل نشان می‌دهد.

در گزارش سازمان ملل همچنین آمده است در حالی که ۵۰ درصد از رویدادهای امنیتی در ۵ ولایت جنوبی و شرقی افغانستان رخ داده اما افزایش فعالیت‌‌های گروه طالبان مسلح در شمال و شمال شرقی کشور، نمایانگر گسترش جغرافیایی جنگ در افغانستان است.

همچنین در گزارش سازمان ملل گفته شده است که نیروهای وابسته به گروه تروریستی داعش حضور خود را در ولایت‌های ننگرهار، کنر و نورستان حفظ کرده‌اند و از سوی هم نیروهای امنیتی افغانستان با چالش‌های قابل توجهی از جمله ظرفیت عملیاتی مواجه هستند.

سازمان ملل همچنین تصریح کرده که کاستی در زمینه‌های فرمان و کنترل، رهبری و تدارکات و نرخ فرسایش بالا، تاثیر قابل توجه بر روحیه استخدام و پایداری این نیروها داشته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *