گروگان های آزاد شده اندونزیایی وارد جاکارتا شد

425b640d8c60ad6e91aa3064e480e23b2c29f184گروگان های آزاد شده از چنگ گروه تروریستی ابوسیاف نیمه های شب گذشته ( یکشنبه شب) وارد جاکارتا پایتخت اندونزیا شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این ۱۰ گروگان که به مدت ۳۷ روز در اسارت گروه ابوسیاف همپیمان داعش در جنوب فیلیپین بودند، پس از آن آزاد شدند که نیروهای ارتش فیلیپین حملات خود را علیه این گروه تروریستی آغاز کردند.

‘رتنو مرسودی’ وزیر امور خارجه اندونزیا در جمع خبرنگاران گفت که دولت آزادی این ۱۰ گروگان را از طریق شبکه های رسمی و غیررسمی و همچنین تقویت دیپلماسی انجام داد.

با وجود آزاد شدن این ۱۰ اندونزیایی، همچنان چهار اندونزیایی به همراه بیش از ۱۰ گروگان دیگر از کشورهای مختلف در اسارت گروه تروریستی ابوسیاف قرار دارند.

در حالی که براساس قانون اساسی فیلیپین، امکان دخالت نیروهای نظامی خارجی در امور داخلی این کشور وجود ندارد، ارتش اندونزیا از آمادگی خود برای کمک به عملیات آزادسازی این گروگان ها خبر داده بود.

به نوشته روز دوشنبه تارنماهای ‘جاکارتا پست و ‘تمپو’، ‘گاتوت نورمانتیو’ فرمانده ارتش اندونزیا گفت که ارتش این کشور در حال انجام عملیات گردآوری اطلاعات به منظور کمک به بازگرداندن چهار اندونزیایی دیگر به کشور است.

 

Author

About Author