گروه های افراطی در صدد حمله به حسینیه ها در پاکستان اند

القاعدهسازمان مدیریت بحران ملی پاکستان از برنامه‌ریزی القاعده و گروه‌های افراطی برای حمله به حسینیه ها و مساجد شیعیان در این کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  سازمان مدیریت بحران ملی پاکستان تاکید کرده است که القاعده برنامه‌ریزی کاملی برای حملات تروریستی علیه حسینیه، مساجد و شخصیت‌های مهم شیعیان در سراسر پاکستان را انجام داده است.

این سازمان با ارسال نامه‌ای به دولت‌های ایالتی بویژه ایالت «سند» هشدار داد که «القاعده» برای حملات علیه حسینیه، مساجد و شخصیت‌های مهم شیعیان در سراسر این کشور برنامه‌ریزی کرده است.

مدیریت بحران ملی که یکی از نهادهای وابسته به وزارت داخله پاکستان است، از حملات تروریستی گروه «احمد فاروق» القاعده در سراسر این کشور از جمله کراچی بزرگترین شهر پاکستان خبر داده است.

به گفته سازمان مدیریت بحران ملی پاکستان، گروه احمد فاروق القاعده برای ترور تاجران، علما و سایر شخصیت‌های مهم شیعیان برنامه‌ریزی کرده است.

در نامه این سازمان آمده است که القاعده احتمال دارد مناطق مختلف شیعه نشین را نیز مورد هدف قرار دهد.

علاوه بر این، سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی اس آی) نیز نامه‌ای با اطلاعات مشابه به دولت‌های ایالتی این کشور ارسال کرده است.

سازمان اطلاعات ارتش پاکستان در این نامه مطرح کرده که دولت‌های ایالتی با در نظر گرفتن تهدیدات احتمالی عملیات تروریستی، امنیت حسینیه، مساجد و همچنین مناطق شیعه نشین را بیش از پیش تشدید کنند.

دولت‌های ایالتی سند، پنجاب، خیبرپختونخوا و گلگت بلتستان به نهادهای امنیتی در این رابطه آماده باش اعلام کرده‌اند.

این هشدارها در حالی انجام می‌شوند که انفجار قوی هفته جاری در منطقه شیعه نشین «پاراچنار» دست‌کم ۲۵ شیعه شهید و بیش از ۷۰ زخمی برجا گذاشت.

گروه تروریستی «لشکر جهنگوی» مسئولیت شهادت ۲۵ شیعه در انفجار تروریستی در منطقه مرزی پاکستان با افغانستان را به عهده گرفته است.

«علی بن سفیان» سخنگوی لشکر جهنگوی العالمی با ارسال پیام به رسانه‌های پاکستانی اظهار داشت که گروه لشکر جهنگوی به خاطر جنگ علیه داعش در سوریه، شیعیان را هدف قرار می‌دهد.

Author

About Author