گروه داعش با ابوبکر بغدادی بیعت کرد

گروهک تروریستی داعش با حذف “عراق و شام” از نام خود و اعلام برپایی “خلافت اسلامی”، با ابوبکر بغدادی به عنوان خلیفه مسلمانان بیعت کرد!

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از العالم، ابو محمد عدنانی، سخنگوی داعش در یک فایل صوتی، به عنوان “نماینده اهل حل و عقد” با اعلام برپایی آنچه “خلافت اسلامی” نامید، بر بیعت عناصر تروریست این گروهک با ابوبکر بغدادی به عنوان خلیفه مسلمانان تاکید کرد.

عدنانی با بیان این که بزرگان و سران و مجلس شورای داعش برپایی “خلافت اسلامی” را تصویب کرده‌اند، افزود: این عده بیعت خود را با شیخ مجاهد ابوبکر بغدادی اعلام کرده و او را به عنوان خلیفه مسلمانان منصوب کرده‌اند و وی نیز با پذیرش این منصب، رهبر و خلیفه مسلمانان در سراسر جهان شده است.

در این فایل صوتی آمده است: بدین ترتیب از این لحظه پسوند “عراق و شام” از انتهای نام دولت اسلامی عراق و شام حذف می‌شود و در تمامی عناوین و مکاتبات رسمی تنها نام “دولت اسلامی” ذکر خواهد شد.

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که داعش پس از پیشروی‌هایی که در پی خیانت برخی از نظامیان و مسئولان عراقی انجام داده بود، اکنون در برابر حملات همه‌جانبه ارتش عراق در حال عقب‌شینی از مناطق تحت اشغال است.

عنوان “اهل حل و عقد” که در این بیانیه به آن اشاره شده، یادآور همان شورایی است که بلافاصله پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) و در حالی که اصحاب وفادار ایشان مشغول تدفین آن حضرت بودند، تشکیل شد و در آن افرادی گرد هم آمدند و برخلاف آنچه خدا و رسول از پیش تعیین کرده بودند، به انتخاب خود خلیفه ای برگزیدند و به اجبار از دیگران هم برای او بیعت گرفتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *