گروه تروریستی داعش پیروان مذهب حنفی را واجب القتل می داند

گروه تروریستی داعش که اکثریت اعضای آن از گروه وهابی و پنچ پیری می باشند تمام پیروان مذهب حنفی را واجب القتل می دانند.

به گزارش آریانانیوز به نقل از سایت انترنتی کابل تکی کام، طی چند وقت اخیر گروه تروریستی داعش در گسترده جغرافیه یی و صحنه امنیتی افغانستان ظهور و بروز یافته است. زمانی که آنها وارد ننگرهار شدند ابتدا افراد وابسته خود را در یکی دو ولسوالی این ولایت مستقر ساختند و یه تدریج دامنه فعالیت خودرا با جذب افراد طرد شده از گروه طالبان گسترش دادند.

داعش در شهر پشاور پاکستان و ولایت ننگرهار شماری از علماء دینی و مفتی های سرشناس اسلامی را به قتل رساند. داعش که اکثریت اعضای آ از گروه وهابی و پنچ پیری می باشند و تمام پیروان مذهب حنفی را واجب القتل می دانند اخیرا نیز یکی از علمای دینی در ولایت ننگرهار که در یکی از مکاتب دینی مشغول تدریس درس امام بخاری بود را در همان مسجد محل تدریس به دار آویختند.

به گفته سایت کابل تکی کام، تا زمانی که امریکا در افغانستان حضور داشته باشد گروه داعش نیز در این منطقه باقی خواهد ماند چون گروه داعش به حمایت مالی و تسهیلاتی امریکا وارد نبرد با طالبان در نقاط مختلف افغانستان شده است.

این در حالیست که ماه گذشته شماری از علمای اهل تسنن و اهل در کابل گردهم آمدند و تاکید کردند که افغانستان جای «رویارویی مذهبی» نیست و گروه‌های تروریستی نمی‌توانند زمینه را برای تقابل مذاهب در این کشور فراهم کنند.

همچنان علمای اهل تشیع و اهل تسنن تاکید کردند که پیروان هر دو مذهب سوار یک کشتی هستند و هرگونه اختلاف می‌تواند به ضرر هردو طرف تمام شود.

این گزارش در حالی نشر شده است که رییس جمهور غنی، که در مراسم آغاز انتقال مسوولیت نیروهای سرحدی افغان از وزارت داخله به وزارت دفاع سخنرانی می کرد، ضمن حمایت از قوای افغان گفت “هرکسی که ادعا دارد که یک عضو عالی رتبه این کشور یا وسط رتبه یا غیره همرای داعش شامل است، جرات کند به محکمه بیاید ادعای خود را ثابت کند، اگر نه چادر بپوشد.”

 

رئیس جمهور افغانستان ضمن حمایت از قوای افغان، تاکید کرد که نیرو های امنیتی آن کشور از طریق عملیات های نظامی، افغانستان را به سمت ثبات سوق می دهد.

رئیس جمهورغنی، گفت ۱۵۰۰ عملیات زمینی و ۳۰۰ عملیات هوایی علیه داعش در چندماه اخیر راه‌اندازی شده است و این گروه در حال فرار است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *