گروه تروریستی داعش در غزنی سرباز گیری می کند

داعشمقامات محلی و اعضای شورای ولایتی ولایت غزنی می گویند که گروه داعش در ولسوالی های نا امن این ولایت به سرباز گیری آغاز کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به گفته اعضای شورای ولایتی غزنی، مبلغان داعش در مناطق تحت کنترل طالبان در بین مردم شب نامه پخش کرده و از مردم خواسته اند که از همکاری با طالبان دست کشیده با داعش یکجا شوند.

“امان الله کامرانی” عضو شورای ولایتی غزنی به رسانه ها گفته است که گروه تروریستی داعش نسبت به هر زمان دیگر فعالیت شان را در این ولایت شدت بخشیده و مبلغان آنان در ولسوالی های گیلان، ناوه، اندر و زنخان جوانان را برای پیوستن به این گروه تشویق می کنند.

به گفته کامرانی، گروه داعش  فعلا در تلاش هستند که به صورت مخفی و بدون سرو صدا در بین مردم جای پا باز نموده از مردم سرباز گیری کنند.

این عضو شورای ولایتی غزنی از مسولان بلند پایه امنیتی در کابل تقاضا کرده است که در جلوگیری از نفوذ گروه داعش در ولسوالی های نا امن غزنی به گونه جدی اقدام نمایند و به آنان اجازه ندهد که در میان مردم سرباز گیری کنند.

همچنین “احمدضیا یعقوبی” ولسوال زنخان غزنی گفته است که مبلغان گروه داعش از یک هفته به این طرف در این ولسوالی به فعالیت آغاز کرده و آنان با پخش شب نامه ها به باشنده های ولسوالی زنجان دستور داده است که هر دو فامیل یک نفر سرباز به گروه داعش بدهند.

آقای یعقوبی افزوده که گروه داعش با پخش شب نامه ها از مردم خواسته که دست از همکاری با طالبان بردارند و با گروه داعش همکاری همکاری کنند.

ولسوال زنخان غزنی گفته که در این شب نامه از مردم زنخان خواسته شده است که حد اقل دو فامیل یک نفر به آنان بدهند و به ولسوال زنخان، فعالیت گروه داعش در ساحاتی صورت می گیرد که دولت هیچ نوع تسلط در آن ساحات ندارد.

با این حال “اسدالله شجاعی” آمر امنیت فرماندهی پولیس غزنی گفته است که تا به حال شواهد که نشان بدهد داعشی ها درغزنی جای گرفته اند بدست نیاورده اند و پولیس این ولایت آمادگی لازم دارد در مقابل داعش و دیگر گروه های تروریستی مبارزه کنند.

وی از پخش شب نامه در مناطق نا امن غزنی از سوی گروه داعش اظهار بی خبری کرده است.

Author

About Author