گروه تروریستی داعش در تلاش شناسایی دختران جوان و زنان بیوه در ولایت جوزجان استند

گروه تروریستی داعش در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان برای پیدا کردن آمار دختران جوان و زنان بیوه دست به کار عجیبی زده اند.

یک منبع به شرط فاش نشدن نامش به خبرگزاری خاورمیانه گفت ولایت جوزجان می گویند، گروه تروریستی داعش به تازه گی از خانواده های ساکن در ساحات تحت کنترول شان در ولسوالی درزاب خواسته اند که بر اساس تعداد دختران جوان و زنان بیوه بالای خانه های شان بیرق بلند کنند.

یک منبع به شرط فاش نشدن نامش خبرگزاری خاورمیانه گفت، جنگجویان این گروه همچنان گفته اند خانواده های ۳ تا ۴ دختر جوان در خانه دارند، یکی آن را به افراد داعش به نکاح بدهند.

“جهادالنکاح” از شیوه های داعشیان است که پیش ازین در کشورهای سوریه و عراق بالای مردم تحمیل نموده اند.

این منبع گفت، تا کنون موردی اتفاق نیافتاده که داعشیان دختری به عقد گرفته باشند؛ اما تلاش های شان را برای دریافت آمار و شناسایی دختران جوان و زنان بیوه آغاز کرده اند.

در این حال گفته می شود تعداد ۱۲ تن از علمای دینی که حنفی مذهب استند، از سوی داعشیان به جایی نا معلومی از ولسوالی درزاب برده شده اند و تا کنون از سرنوشت آنان خبری در دست نیست.

این درحالیست که پیش ازین گروه تروریستی داعش از باشنده گان ولسوالی درزاب خواسته بودند که هر از مسجد ۲۰ کودک را برای آموزش های دینی به آنان تحویل دهند.

همچنان گفته می شود شماری از کودکان در منطقه سردره جایی که پایگاه مهم داعش قرار دارد، در حال آموزش های اعمال تروریستی استند.

از سویی هم امین الله امین ولسوال قوش تپه ولایت جوزجان می گوید، افراد زیادی از داعش در این ولسوالی مستقر استند و بگونه جدی امنیت قوش تپه را برهم زده اند.

محمدرضا غفوری سخنگوی والی جوزجان اما، این گفته ها را شایعه می خواند و می گوید، حدود ۳ هزار خانواده از ولسوالی درزاب بیجا شده اند و خانواده های اندکی در آنجا باقی مانده است.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *