گروه تروریستی داعش برگزاری مراسم فاتحه و خیرات را در ولایت جوزجان منع کردند

به تازه گی گروه داعش در ولسوالی های قوش تپه و درزاب ولایت جوزجان برگزاری مراسم فاتحه خوانی و خیرات را بالای مردم منع قرار داده اند.

امین الله امین ولسوال قوش تپه به خبرگزاری خاورمیانه می گوید، به تازه گی گروه داعش برای مردم هشدار داده اند که پس از این از برگزاری مراسم فاتحه خوانی و خیرات برای مرده های شان اجتناب نمایند و در غیر آن مجازات خواهند شد.

ولسوال قوش تپه علاوه کرد که داعشیان گفته اند “مرده دارها” فقط در روز نخست جنازه حق برگزاری مراسم فاتحه خوانی را دارند و در روزهای بعدی طبق رسوم، برگزاری خیرات و فاتحه خوانی منع می باشد.

اسماعیل خان فرمانده پولیس ولسوالی درزاب می گوید، در ساحات تحت کنترول داعش در این ولسوالی در شیوه نماز خواندن مردم طبق رؤش مذهب حنفی تغیراتی نیز به میان آمده است.

این مسؤلان محلی می گویند، آموزگاران دینی در مساجد ولسوالی های درزاب و قوش تپه شیوه انجام فرایض دینی را مطابق اصول خود شان آغاز کرده اند و همه روزه این رؤش برای مردم آموزش داده می شوند.

ولسوالی های درزاب و قوش تپه در ولایت جوزجان از پایگاه های مهم گروه داعش به شمار می رود و پیش از این گروه داعش از تطبیق واکسین و باز شدن مکاتب جلوگیری کرده بودند.

بارها مقام های حکومتی افغانستان از راه اندازی عملیات پاکسازی در این ولسوالی ها سخن زده اند که تا کنون انجام نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *