گروه تروریستی داعش، قزاق ها را کافر خطاب کرد

روزنامه (وریمیا) چاپ آلماتای قزاقستان نوشت گروه تروریستی داعش مردم این کشور را کافر خوانده است.

روزنامه (وریمیا) چاپ آلماتای قزاقستان نوشت: گروه تروریستی داعش مردم این کشور را کافر خوانده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نوشته روزنامه ی وریمیا، عمر سیمایف امیر خودخوانده ی داعش برای ایالت قزاقستان، با تکفیر اقلییت های مذهبی در قزاقستان، در پیامی صوتی، اظهار داشت: عقیده ی ماتریدی ریشه در کفر و شرک دارد. کسانی که پس از سال ها جنایت علیه مسلمانان در قزاقستان، این اباطیل را به عنوان مذهب رسمی کشور معرفی می کنند شایسته ی سوزاندن هستند.

وی همچنین دولت نورسلطان نظربایف را از اقدامات «جهادی» سازمان تروریستی برحذر داشت و افزود: مجاهدان دولت اسلامی بیعت خود را با امیر ابوبکر بغدادی علنی کرده و آمادگی خود را برای برافراشتن پرچم امارت اسلامی ابراز داشته اند.

دکتر آیدوس ساریم، استاد علوم سیاسی دانشگاه نظربایف،نگرانی خود را ازگسترش تروریسم درآ سیای مرکزی ابراز داشت و افزود: «اعلام جهاد درقزاقستان موجب تحریک وفاداران سازمان تروریستی داعش برای ارعاب اقلیتهای قومی و مذهبی شده و از سویی دیگر به عنوان یک تهدید امنیتی، نهاده ای دولتی قزاقستان را هدف خود قرار خواهد داد.

در همین زمینه،سخنگوی وزارت خارجه ی قزاقستان از نیروگیری حداقل ۸۰۰ شهروند قزاق توسط داعش و ارسال آنان از طریق خاک ترکیه برای گسترش دایره ی درگیریها در سوریه و عراق خبر داد. وی همچنین دولت رجب طیب اردوغان را متهم به اهمال از مسئولیت خود درقبال کنترل مرزهای کشور نمود.

Author

About Author