گروه ” اسدالله ” قاتلان جدید قوم کرد

12835057_1041523625908757_618623806_nیک تحلیلگر و کارشناس امور ترکیه در یک توییت درصفحه شخصی خود، هویت واقعی گروه “اسدالله” که اخیرا در مناطق کردنشین ترکیه اعلام موجودیت کرده را برملا نمود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “اوز جان ترک” تحلیلگر و کارشناس ارشد خاورمیانه در امور ترکیه که در بین روزنامه نگاران و تحلیلگران منطقه ای بدلیل ارتباطات پنهان خود با محافل سیاسی و متنفذین منطقه، لقب شعبده ‌باز را گرفته است،‌ مدتی قبل مقاله‌ای تحت عنوان قاتلان جدید کردها در ترکیه نوشته و عنوان نموده بود که سرویس اطلاعاتی ترکیه به دنبال سرکوب کردها است.

وی در مقاله جدید خود با عنوان “ورژن جدید داعش” یا قاتلان کردها نوشته است: یکی از زیرکانه ‌ترین پیشنهادات میت ترکیه، ایجاد یک داعش جدید بر علیه کردهای منطقه است؛ چنانچه میت بتواند گروه جدیدی از افراطیون را توجیه و در قالب گروهی اسلامی و افراطی مورد حمایت قرار دهد، گروه‌های کردی را به زانو در خواهد آورد.

این کارشناس ترک، در مقاله خود به نقل از یکی از افسران ارشد میت نوشته است شاه کلید، هراس‌ افکنی و قتل و غارت است.

هر عصیانگری تا زمانی وحشی است که از خود عصیانگرتر و وحشی ‌تر نبیند. حریف باید باور کند که قدرت تو بر او غلبه دارد و تو از او خونریزتر و سفاکتری تنها در این صورت عقب خواهد نشست.

اوزجان تحلیل فوق را با استناد به اظهارات چند افسر میت مطرح و به موضع رسمی مقام امنیتی ترکیه اشاره می‌کند که عنوان داشته: آنها (کردهای معترض‌) در جامعه ترکیه، پا را از گلیم خود درازتر نموده و می‌خواهند در درون ترکیه عثمانی برای خود وطن بسازند.

باید به هر قیمت آنها را سرکوب نمود حتی اگر لازم باشد از خود داعش هم کمک بگیرم، این کار را خواهیم کرد.

گفتنی است که گروه اسدالله گروهک شبه نظامی با مشی‌ اسلامگرایی سنی و ناسیونالیستی ترک اخیرا اعلام موجودیت نموده و هویت اعضا و وابستگی آنها روشن نیست اما بنابر شواهد و قرائن موجود و حضور آنها در کنار نیروهای دولتی و ارتش ترکیه می توان حدس زد که این گروه همان تشکیلاتی است که سرویس اطلاعاتی ترکیه با جذب تعداد مشخصی از عناصر داعش سازماندهی و ایجاد نموده است.

Author

About Author