گام های عملی برای اقتصاد، باید بر زندگی مردم تاثیرگذار باشد

رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی معتقد است که گام های عملی برای اقتصاد و سرمایه گذاری برداشته و گام های بعدی باید عملی شده و بالای زندگی

89895667-BCD5-47E9-BDE8-F8B1FFD32CD9_mw1024_s_nرئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی معتقد است که گام های عملی برای اقتصاد و سرمایه گذاری برداشته و گام های بعدی باید عملی شده و بالای زندگی مردم تاثیر بگذارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله که در مراسم معرفی قربان حقجو، رئیس جدید اداره حمایه از سرمایه گذاری افغانستان (آیسا) صحبت می کرد، اظهار داشت که حکومت وحدت ملی از رشد سرمایه گذاری حمایت کرده و می کند.

وی اظهار داشت که افغانستان در اقتصاد و زراعت ظرفیت های خوبی دارد که با استفاده از این ظرفیت ها می توان رشد اقتصادی و سرمایه گذاری کشور را شاهد بود.

بنابر گفته های عبدالله افغانستان در شرایط فعلی با مشکلات فراوان از جمله بیکاری، فقر، کشت و تجارت مواد مخدر و فساد اداری دست به گریبان بوده و بخش اقتصادی باید با همکاری مردم این مشکلات را مرفوع بسازد.

رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی با اشاره به ناامنی های کشور از سرمایه گذاران قدردانی کرده و بیان داشت که هیچ کس در انتظار بهبود وضع امنیتی نبوده و با خطرهای موجود، سرمایه گذاری در آن صورت گرفته است.

اما داکتر عبدالله بازنگری در زمینه سرمایه گذاری و تجارت کشور را یک ضرورت دانسته و افزود که باید برنامه های اساسی مطابق با استراتیژی روی دست گرفته شود.

در عین حال، همایون رسا، وزیر تجارت حکومت وحدت ملی در این مراسم اظهار داشت که بیلانس تجارت کشور در سالهای اخیر کسر داشته است.

به گفته وی، در حال حاضر در حدود ۸ اعشاریه ۶ بیلیون دالر در بیلانس تجارتی کشور کاهش ایجاد شده است که قابل تحمل نبوده و سرمایه گذاران برای رفع آن باید در بخش های مشخص از جمله سکتور نفت سرمایه گذاری نمایند.

از سوی دیگر، محمد قربان حقجو، رئیس جدید آیسا ضمن اینکه شرایط فعلی اقتصادی کشور را نامساعد دانست افزود :«در شرایطی به آیسا آمده ام که وضعیت اقتصادی شکننده است.»

وی بیان داشت که در شرایط فعلی یگانه راهی که باعث نجات افغانستان شده و بهبودی ایجاد کند، رشد اقتصادی پایدار است.

بر اساس اظهارات حقجو، آیسای دیروز جواب گوی شرایط کنونی کشور نبوده و نیازمند یک حرکت اساسی است و باید مطابق با شرایط افغانستان حرکت کرد.

رئیس جدید آیسا تصریح کرد که تشویق و حمایت از سرمایه گذار باید نهادینه و سیستماتیک شود.

گفتنی است که در حدود یک ماه پیش، وظایف رئیس و معاونین اداره حمایه از سرمایه گذاری افغانستان از سوی رئیس جمهور به حالت تعلیق درآمده بود.

Author

About Author