کوریای شمالی کلاهک های هسته ای خود را آزمایش می کند

12833195_1045523272175459_1285544325_nکوریای شمالی تصمیم دارد بزودی کلاهک های هسته ای خود را آزمایش کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، خبرگزاری رسمی کوریای شمالی اعلام کرد که این کشور بزودی کلاهک های هسته ای خود را آزمایش می کند.

 بر اساس این گزارش، موشکهای بالستیک کوریای شمالی که قابلیت حمل کلاهک های هسته ای را دارند در این آزمایش پرتاب می شوند.

این کشور بتازگی یک ماهواره به فضا پرتاب کرد. منتقدان دولت کوریای شمالی می گویند که این کشور از برنامه های پرتاب ماهواره به عنوان پوششی برای آزمایش موشکهای بالستیک خود استفاده می کند.

پارک گونهای، رئیس جمهوری کوریای جنوبی با انتقاد از سیاستهای همسایه شمالی این کشور گفت: اگر کوریای شمالی رفتار خود را عوض نکند و به اقدامات تحریک آمیز خود ادامه دهد، با ادامه مقابله با جامعه جهانی به سمت خودویرانگری پیش می رود.

کوریای شمالی چند هفته قبل از آزمایش موفقیت آمیز بمب هایدورجنی خبر داد. بمب هایدروجنی بسیار قویتر از بمب هسته ای است و به دلیل کم حجم بودن، راحت تر در کلاهکهای موشکهای بالستیک قرار می گیرد. آزمایش بمب هایدروجنی کوریای شمالی حتی از سوی روسیه و چین که متحد کوریای شمالی محسوب می شوند مورد انتقاد قرار گرفت.

کارشناسان مستقل انجام آزمایش بمب هایدروجنی کوریای شمالی را تایید نکرد اما شواهدی از جمله ثبت لرزشهای قوی همزمان با این آزمایشها، احتمال صحت این ادعای پیونگ یانگ را تقویت می کند.

Author

About Author