کوریای شمالی موشک قاره‌پیمای خود را با موفقیت آزمایش کرد

Missiles iraniensکوریای شمالی یک موتر جدید موشک بالستیک قاره‌پیما را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش خبرگزاری به نقل از آسوشیتدپرس، آزمایش زمینی موتور مذکور چنانچه صحت داشته باشد، گامی رو به پیشرفت برای برنامه تسلیحات اتمی کوریای شمالی محسوب می‌شود.

مقام‌های کوریای جنوبی گفته‌اند که پیونگ‌یانگ هنوز موشک بالستیک بین قاره‌ای قابل اطمینانی ندارد و نمی‌تواند آن را به کلاهک هسته‌ای مجهز کند.

خبر آزمایش موفق یک موتور جدید موشک بالستیک که امروز شنبه (۲۱ حمل) انجام شده تازه‌ترین اقدامی است که از نظر آمریکا و متحدان آن اقدامات تحریک‌آمیز محسوب می‌شود.

کوریای شمالی ماه گذشته نیز یک موشک بالستیک برد متوسط آزمایش کرد که ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده است. این اولین آزمایش موشک برد متوسط پیونگ‌یانگ از اوایل سال ۲۰۱۴ محسوب می‌شد.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از کوریای شمالی خواسته است تا دست از اقدامات و اظهارات تحریک‌آمیز که موجب بی‌ثباتی این منطقه می‌شود، خودداری کرده و در عوض اقدامات قاطعی در راستای اجرای تعهدات و وظایف بین‌المللی انجام دهد.

خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای کوریای شمالی اعلام کرد، رهبری پیونگ‌یانگ از “قدرت بالای” موتور موشک بالستیک خشنود است و این آزمایش که در مرکز فضایی سوهائه در شمال‌غرب کوریای شمالی انجام شد، همان سایتی است که ماه فبروری در آن پرتاب موشک ماهواره‌بر صورت گرفت.

کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی گفته است که کشورش اکنون می‌تواند موشک‌های بالستیک بین‌ قاره‌ای را با کلاهک‌های اتمی قدرتمندتری مجهیز کند که به خاک آمریکا برسد به گونه‌ای که “آمریکا به خاکستر تبدیل شود و دیگر نتوان آنها را روی کره زمین دید.”

Author

About Author