کوریای شمالی دست رد به سینه آمریکا زد

کوریای شمالی تاکید دارد تا زمانی که مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کوریای جنوبی متوقف نگردد هیچ گونه مذاکره ای با واشنگتن انجام نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از تسنیم، کوریای شمالی روز جمعه اعلام کرده است: هرگاه آمریکا و کوریای جنوبی دست از مانورهای نظامی برداشت، کوریای شمالی حاضر به مذاکره خواهد شد، در غیر این صورت هیچ گونه مذاکره ای با واشنگتن انجام نخواهد داد.

هان تائه سونگ، سفیر کوریای شمالی در سازمان ملل، با انتقاد تندی از دولت ترامپ افزود: این ناعادلانه است که آمریکا تصمیم دارد تا کشورش را در لیست تحریم ها و کشورهای حامی تروریسم قرار دهد.

سفیر کوریای شمالی در سازمان ملل افزود: تا زمانی که سیاست خصمانه علیه کشورم از سوی آمریکا وجود داشته باشد و تا زمانی که مانورهای نظامی مشترک در مرزهای ما ادامه یابد، هیچ مذاکره ای وجود نخواهد داشت. مانورهای نظامی با استفاده از سلاح ها و تجهیزات هسته ای و همین طور ناوهای هواپیمابر و بمب افکن های راهبردی همچنان ادامه دارد.

این مقام ارشد کوریای شمالی با بیان اینکه هیچ اطلاعی درباره زمان آزمایش مجدد احتمالی یک موشک بالستیک توسط کوریای شمالی ندارم، افزود: کشور من به ارتقای قابلیت های دفاعی ادامه خواهد داد و تقویت برنامه های هسته ای و موشکی کوریای شمالی تا زمانی ادامه خواهد یافت که آمریکا و نیروهای دشمن به تهدید هسته ای و باج خواهی خود ادامه دهند.

کوریای شمالی آخرین بار حدود ۲ ماه پیش اقدام به آزمایش موشک بالستیک کرده است.

چین روز پنجشنبه بار دیگر درخواست خود مبنی بر “تعلیق دوجانبه” را مطرح کرده و بر این باور است که این بهترین راهکار پیشنهادی برای حل و فصل بحران شبه جزیره کره است.

سفیر کوریای شمالی در سازمان ملل در پاسخ به سئوالی درباره پیشنهاد چین گفت: شرایط فراتر از این چیزها است. دولت آمریکا هرگز توقف مانورهای نظامی را قبول نکرده است. بنابر این اگر آنها چنین چیزهایی را قبول کنند، آنگاه ما درباره اینکه در آینده چه اقداماتی انجام دهیم، فکر خواهیم کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *