کوریای شمالی: جنگ با آمریکا به واقعیت غیر قابل تغییر تبدیل شده است

سخنگوی وزارت خارجه کوریای شمالی در واکنش به مشترک آمریکا و کوریای جنوبی هشدار داد که قوع جنگ در شبه جزیره کوریا به واقعیت نزدیک شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از «اسکای‌نیوز»، سخنگوی وزارت خارجه کوریای شمالی اظهار داشت که رزمایش بزرگ فعلی میان ارتش‌های آمریکا و ‌کوریای جنوبی و همچنین تهدیدهای آمریکا درباره آغاز جنگی پیشگیرانه علیه پیونگ‌یانگ، مساله وقوع جنگ در شبه‌جزیره کوریا به واقعیت غیر قابل تغییر تبدیل کرده است.

این سخنگو، عصر دیروز در بیانیه‎ای، که خبرگزاری رسمی کوریای ‌شمالی آن را منتشر کرد، گفت: فعلا این سوال مطرح می‌شود: این جنگ چه زمانی آغاز خواهد شد؟

وی افزود: ما به دنبال جنگ نیستیم، ولی از آن فرار نخواهیم کرد… آمریکا نباید بردباری ما را مورد آزمایش قرار دهد، اگر آتش جنگ اتمی را شعله‌ور کند، ما حتما با نیروی اتمی فوق‌العاده خود، که پیوسته در حال تقویت‌شدن است، کاری خواهیم کرد که آمریکا بهای گزافی پرداخت کند.

یک هفته پس از آزمایش یک موشک قاره‌پیما توسط کوریای شمالی، مانور هوایی مشترک پنج روزه آمریکا و کوریای جنوبی در چهارم دسامبر جاری آغاز شد. در این مانور بیش از ۲۳۰ جنگنده، از جمله جنگنده‌های چند منظوره و پنهانکار «اف ۳۵» شرکت دارند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *