کوریای‌شمالی به چند نوع سلاح “بیولوژیکی” دست یافته است

گزارش جدید هشدار داده است که کوریای شمالی احتمال دارد در کنار برنامه هسته‌ای تکنالوژی سلاح‌های بیولوژیکی خود  را نیز توسعه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک تحقیق جدید توسط مرکز Belfer، یک مرکز تحقیقاتی آمریکا، هشدار می دهد که احتمال دارد کوریای شمالی برنامه پویا برای توسعه سلاح های بیولوژیکی خود داشته باشد.

براساس شهادت متهمان، در سال ۱۹۶۰ پس از جنگ شبه جزیره کوریا بین سال های ۱۹۵۰ و ۱۹۵۳، به علت شیوع بیماری های وبا، تیفوس، خفیف و ریه که کوریای شمالی در برابر حملات بیولوژیکی ایالات متحده مرتکب شد، باعث مرگ هزاران نفر شد.

پس از قتل برادر کیم جونگ اون در مالزی با عامل VX عصبی مرگبار در ماه فبروری که به طور مشهور از موسسه تکنولوژی بیوگرافی کوریای شمالی آمده بود. این حدس و گمان را بیشتر می‌کند که کوریای شمالی به سلاح‌های بیولوژیکی نیز دست یافته باشد.

مرکز تحقیقات دولتی که توسط ارتش کوریای شمالی اداره می شود و با توجه به عکس هایی که در سال ۲۰۱۵ ظاهر شد، توسط خود رهبر کوریای شمالی بازدید می شود.

تصور می شود که چند بیماری مختلف و سلاح های بیولوژیک تولید شده را که ایالات متحده آن را برای خودش خطرناک می داند ساخته اند، مانند طاعون، سم زدایی، تب خونریزی ویروسی و مگس، ایجاد کند.

استخبارات کوریای جنوبی معتقدند که حداقل سه امکانات تولید سلاح های بیولوژیکی و هفت مرکز تحقیقاتی مرتبط با توسعه آنها وجود دارد.

در گزارش آمده است، اگر چه اکثریت توجه جامعه بین المللی بر برنامه تسلیحات هسته ای کوریای شمالی متمرکز شده است، برنامه های بیولوژیکی آنها نیز خطرناک است.

این در حالیست که در ماه های اخیر تنش‌های جهانی بر سر آزمایش‌های هسته‌ای کوریای شمالی بالا گرفته است و کشورهای چون امریکا، کوریای جنوبی، استرالیا و… را تهدید کرده است.

همچنان چند هفته قبل کوریای شمالی اعلام که سال گذشته هکرهای شان توانسته بودند بیشتر از ۲۰۰جی‌بی اطلاعات محرمانه وزارت دفاع کوریای جنوبی که شامل حمله بر کوریای شمالی و نقشه ترور کیم جونگ اون بود را دزدیده اند.

سرویس‌های استخباراتی کشورهای مختلف همچنان ادعا دارند که پیشرفت کوریای شمالی در عرصه تکنالوژی خطرناکتر از بم‌های هسته‌ای است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *