کوریای‌شمالی: آتش را با آتش پاسخ خواهیم داد

یک دیپلومات ارشد کوریای‌شمالی روز جمعه اعلام کرد که داشتن سلاح‌های هسته ای برای کوریا شمالی موضوع زندگی و مرگ است، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که پیونگ یانگ قصد ندارد با واشنگتن درباره برنامه هسته ای خود مذاکره کند.

تنش در شبه جزیره کوریا پس از یک سری آزمایشات موشک‌های بالستیک توسط کوریای‌شمالی و یک سری اظهارات تهدید آمیز بین دونالد تامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ یون، رهبر کوریای‌شمالی، افزایش یافته است.

ترامپ در یک سخنرانی خود گفته بود که کوریای شمالی را نابود می‌کند و کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی کشورهای کوریای جنوبی، امریکا و استرالیا را به حملات هسته‌ای تهدید کرده بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از رویترز مدیر کل بخش امریکای شمالی وزارت امور خارجه کوریای شمالی در مسکو اعلام کرده است که « واشنگتن باید “با وضعیت هسته ای کره شمالی” مواجه شود.»

این دیپلمات کره شمالی در سخنانی در کنفرانس بین المللی منع اشاعه تسلیحات در مسکو ، تصریح کرد: این مساله مرگ و زندگی برای ما است. اوضاع کنونی درک ما را نسبت به این مساله عمیق می کند که واقعا به سلاح های اتمی برای دفع حملات احتمالی نیاز داریم. آتش را با آتش پاسخ خواهیم داد.

پیونگ یانگ هرگونه تلاش شورای امنیت سازمان ملل برای اعمال تحریم های بیشتر را اعلان جنگ در نظر می گیرد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در سخنانی در همین کنفرانس درباره بحران کره شمالی گفته است: مسکو از قدرت های جهانی خواسته است تا از نقشه راه روسیه و چین برای حل و فصل بحران مربوط به برنامه تسلیحاتی کره شمالی حمایت کنند.

 

 

 

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *