کوتاهی سازمان ملل در مبارزه با قحطی در یمن

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد یمنی ها به زودی به جای خواهند رسید که بازگشت شان ممکن نیست و جلوگیری از تلفات بی شماری قحطی در این کشور غیرممکن خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مارک لوکوک معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه روز گذشته ۳۰ سنبله در شورای امنیت ملی سازمان ملل متحد هشدار داد که وضعیت فعلی در یمن تاسف بار است و این سازمان تلاش دارد که قحطی در این کشور را شکست دهد  و مردم جنگ زده این کشور را از این حالت نجات دهند.

درعین حال سازمان غیر دولتی موسوم به نجات کودکان در یمن  هشدار داد که بیش از پنج میلیون کودک در این کشور به علت قحطی و دست رسی نداشتن به مواد غذایی به خطر مرگ روبه رو هستند.

با این وجود معاون دبیرکل سازمان ملل افزود کشور یمن در حال حاضر با بدترین بحران انسانی در جهان دست و پنجه نرم میکند.

مارک لولوک همچنان از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا از طرف های درگیر در جنگ یمن بخواهند که به افراد آسیب پذیر اجازه ایجاد یک پل هوایی را بدهند تا از این طریق به آنها امداد رسانی صورت گیرد.

این در حالی است که یمن بیش از ۲۲ میلیون نفوس دارد که از آن جمله ۱۸ میلیون با فقرشدید مواجه اند وبه کمک فوری نیازدارند و آنها نمی دانند وعده غذایی بعدی آنها چی زمانی خواهد بود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *