کنفرانس “ائتلاف ضد داعش” در پاریس پایان یافت

“ائتلاف ضد داعش” به نشست یک روزه خود در پاریس با تاکید بر لزوم برقراری آشتی سیاسی در عراق و انتقال سیاسی در سوریه برای

“ائتلاف ضد داعش” به نشست یک روزه خود در پاریس با تاکید بر لزوم برقراری آشتی سیاسی در عراق و انتقال سیاسی در سوریه برای حل دلایلی که منجر به پیشروی داعش در این دو کشور شده، پایان داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نشست ائتلاف ضد داعش با حضور وزرای خارجه و مقامات عالی رتبه حدود ۲۰ کشور مختلف جهان از جمله حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در پاریس برگزار و شرکت کنندگان بر کمک به عراق برای شکست دادن داعش تاکید کردند.

در این نشست حاضران آشتی سیاسی در عراق و انتقال سیاسی در سوریه برای حل دلایلی که منجر به پیشروی گسترده داعش در این دو کشور شده است، خواستار شدند.

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در پایان این نشست گفت: عملیات نظامی علیه داعش بدون آشتی سیاسی در عراق یا روند انتقال سیاسی در سوریه هرگز کافی نخواهد بود.

فابیوس تاکید کرد: جنگ علیه داعش طولانی خواهد شد و باید نیروی گارد ملی وابسته به دولت عراق برای شکست دادن داعش تشکیل شود.

نخست وزیر عراق نیز در این نشست تاکید کرد: تنها سخن گفتن کافی نیست، ما خواهان اقدامات عملی برای مقابله با داعش هستیم. شرکای ما در ائتلاف ضد داعش به نیروهای عراقی اطلاعات کافی جهت توقف پیشروی این گروه تروریستی را نمی‌دهند و ما با کمبود تجهیزات و سلاح‌ها نیز مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه حمایت هوایی برای مقابله با داعش کافی نیست گفت: پیشروی داعش شکست تمامی جهان محسوب می‌شود.

العبادی از جامعه جهانی خواست تا به طور عملی از عراق در جنگ علیه داعش حمایت به عمل آورد.

وی افزود: برخی از کشورها به ما وعده دادند که از ما حمایت به عمل می‌آورند اما تنها حمایت‌های اندکی از آنها به ما رسیده است.

جهان باید خطر داعش را جدی بگیرد و با ما در مقابله با این گروه تروریستی همراه باشد. ما خواهان حمایت بیشتر کشورها هستیم چرا که تروریست‌ها از تمامی جهان به عراق می‌آیند.

العبادی تاکید کرد: دولت عراق از طریق تصویب قوانین و فراهم سازی خدمات برای تمامی شهروندان و افزایش تولید نفت و گاز دست به اصلاحات سیاسی زده است.

مقامات ارشد کشورهای غربی و عربی روز سه شنبه جهت بازنگری در استراتژی خود علیه داعش پس از پیشروی‌های این گروه در عراق در پاریس گرد هم آمدند.

Author

About Author