کندز «ناآرام»، زمینه‌ساز تجارت مقام‌های محلی

پس از یک‌ماه نسبتاً آرامی، شهر کندز دوباره با موجی از نا آرامی‌ها روبرو شده و به گفته باشنده‌گان این ولایت، هم‌اکنون جنگ دوباره در دروازه‌های این شهر رسیده و کندز در حالت محاصره به‌سر می‌برد.

اعضای شورای ولایتی کندز نیز این نگرانی‌های شهروندان را قبول کرده و می‌گویند شاهراه‌های منتهی به این ولایت یا در کنترول مخالفین مسلح دولت استند و یا هم در تیررس آنان قرار دارند.

صفی‌الله امیری عضو شورای ولایتی کندز در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه؛ مسوولان محلی این ولایت را به سهل‌انگاری و سودجویی از ناآرامی‌های این ولایت متهم می‌کند و می‌گوید، تغییر و تبدیلی‌های منفعت‌جویانه مقام‌ها بر اساس سلیقه‌های شخصی و خودکامه‌گی آنان باعث ادامه ناآرامی و قوت مخالفان مسلح دولت شده است.

وی می‌گوید :«نا آرامی و ادامه جنگ در کندز به یک تجارت برای مقام‌های محلی این ولایت مبدل شده است.»

امیری همچنان والی کندز را به ناتوانی در قسمت مدیریت اوضاع متهم می‌کند و خواستار برکناری وی و دیگر مقام‌های محلی این ولایت از سِمت‌شان است.

این در حالیست که به گفته این عضو شورای ولایتی کندز، از صبح امروز دوشنبه (۱۲سرطان) مسیر کندز – بغلان در منطقه مدرسه ولسوالی علی‌آباد در تهدید جدی حملات مخالفان مسلح قرار گرفته و در این منطقه ایست‌های بازرسی از سوی این گروه ایجاد شده است.

همچنان وی علاوه کرد که شاهراه‌های کندز – امام صاحب و کندز – تخار نیز در تیررس طالبان مسلح قرار دارد و هر از گاهی بر روی مسافران مسدود می‌شود.

این در حالیست که روز گذشته مسولان شفاخانه حوزوی کندز از انتقال دو جسد افراد ملکی و ۳۰ زخمی بشمول افراد نظامی و غیر نظامی به این شفاخانه خبر داده بودند.

از سویی هم مقام‌های امنیتی کندز از کشته شدن ۱۳ مخالف مسلح دولت در عملیات هوایی و توپچی نظامیان در منطقه تلوکه در مرکز ولایت کندز خبر می‌دهند.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *