کنترل مجدد انصارالله به صنعا پایتخت یمن

گروه انصارالله یمن پس از چند ساعت حضور نیرهای وابسته به رئیس جمهور مخلوع یمن در برخی از مناطق صنعا اعلام کرد که دوباره کنترل تمام مناطق و پیاگاه های نظامی را دست گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از الجزیره، گروه انصارالله اعلام کرد، افراد وابسته با این گروه موفق به واپس گیری سه پایگاه و یک دفتر کمیته دائمی در صنعا از مزدوران عبدالله صالح شده و منطقه السیاسی و برخی مناطق دیگر صنعا را امن کرده است.

یک منبع انصارالله گفت، نیروهای این گروه بر پایگاه های السواد، ریمه حمید، المصلی و مقر سفارت عربستان و چند ساختمان در منطقه السیاسی و همچنین بر” ذمار” در جنوب صنعا و مناطق اطراف آن تسلط یافته است.

روسیا الیوم نیز گزارش داد، نیروهای انصارالله در پی درگیری شدید با محافظان شبکه تلویزیونی وابسته به عبدالله صالح بر شبکه “الیمن الیوم” تسلط یافته‌اند.

اما یک منبع نظامی در نیروهای گارد ریاست‌جمهوری وابسته به عبدالله صالح، رئیس‌جمهور مخلوع یمن مدعی شد، همچنان این مناطق و پایگاه ها در کنترل نیروهای صالح هستند و اظهارات حوثی‌ها عاری از صحت است.

نیروهای عبدالله صالح همچنین روز گذشته گفتند، بر فرودگاه صنعا تسلط دارند به اضافه اینکه ساختمان‌های دولتی هم که در دست انصارالله بود را به دست گرفته‌اند.

صنعا از روز چهارشنبه صحنه درگیری بین نیروهای انصارالله و نیروهای هم‌پیمان عبدالله صالح است که تاکنون ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

عبدالملک حوثی،‌رهبر انصارالله از کشته یا زخمی شدن ۴۰ تن در درگیری‌های دو طرف خبر داد، در حالی که منابع امنیتی در صنعا از کشته و زخمی شدن بیش از ۶۰ تن صحبت می‌کنند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *