کمیسیون حقوق بشر، حمله تروریستی در کابل را محکوم کرد

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان حمله به کارمندان وزارت دفاع را محکوم کرد و آن اقدامی بزدلانه و در تضاد با احکام دین مبین اسلام خواند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صبح امروز یک عامل انتحاری خود را در برابر موتر حامل کارمندان وزارت دفاع ملی کشور در ساحه کارته نو شهر کابل منفجر ساخت که بر اثر آن چهار نفر کشته و ۲۲ تن دیگر زخمی شدند.

 کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، ضمن آرزوی صبر جمیل برای بازماندگان و ‌مغفرت برای کشته‌شدگان و شفای عاجل برای مجروحان، این حمله را ‌اقدامی بزدلانه و در تضاد با احکام دین مبین اسلام‌، قوانین نافد‌ه کشور، اصول و قواعد بشردوستانه بین‌المللی ‌دانسته، با لحن شدید تقبیح و محکوم کرده است.

کمیسیون مستقل حقوق افغانستان با نشر خبرنامه ای گفته است که در تداوم وقایع خشونت‌بار بر موتر منسوبان اردوی ملی یک منطقه مسکونی وغیرنظامی حمله شد که بر اثر آن  ‌۴ نفر به‌شمول یک زن کشته و ‌‌۲۲ تن دیگر زخمی شدند.

این کمیسیون ‌‌با‌ری دیگر از ارگان‌های امنیتی کشور خواسته که در تأمین امنیت شهروندان کوشش مسئولانه و مؤثرتری تلاش نمایند و ‌از زندگی، جان و مال شهروندان کشور، پاسداری کنند و از نهادهای امنیتی، کشفی و قضایی ‌خواسته است که عاملا‌ن چنین قضایایی را شنا‌سایی کرده و مورد مجازات قرار دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *