کمیته صلیب سرخ از دولت افغانستان درخواست کمک کرد

11872613_10206778324472711_316128855_nجین نیکولاس مارتی رئیس کمیته صلیب سرخ در افغانستان، در دیدار با محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی دولت افغانستان خواستار کمک و رسیدگی به بازمندگان جنگ در کشور شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس کمیته صلیب سرخ در افغانستان گفت که تلفات غیرنظامی، آوارگی باشندگان برخی مناطق ناامن و عدم دسترسی به مراکز بهداشتی از مواردی است که مستلزم توجه بیشتر دولت افغانستان می باشد.

او همچنین در این دیدار خواستار همکاری دولت در رابطه به تلفات ملکی در نبردهای مسلحانه، رسیدگی به بازماندگان جنگ و همکاری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به فعالیت این سازمان در روستاها و اطراف افغانستان شد.

رئیس کمیته صلیب سرخ در افغانستان، بر بی طرفی این نهاد تاکید کرد و گفت که هدف آنان تنها کمک رسانی به آسیب دیدگان و قربانیان جنگ است.

با این حال محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان ضمن قدردانی از خدمات بشردوستانه سازمان صیلیب سرخ، بر تعهد دولت و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور برای مراعت کنواسیون ژنیو و اصول انسانی دربرخورد با قربانیان و آسیب دیدگان نبردهای مسلحانه تاکید نمود.

مشاور امنیت ملی افغانستان گفت: دولت افغانستان در امر خدمت رسانی انسان دوستانه به مجروحین جنگ با سازمان صیلیب سرخ به همکاری های خود ادامه میدهد.

مشاور امنیت ملی در رابطه به تلفات ملکی درجنگ گفت: دولت افغانستان گزارش شش ماه اول سال ۲۰۱۵ دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد (یوناما) را در مورد آمار تلفات ملکی و گزارش نگرانی دیده بان حقوق بشر را از افزایش این تلفات همواره جدی گرفته و متعهد به انجام اقدامات مؤثر جهت کاهش این تلفات می باشد.

Author

About Author