کمپاین واکسین پولیو در ۳۴ ولایت افغانستان آغاز شد

BD01DD74-FE40-413C-8B02-67F0C1D17475_w900_r1_sمسوولان صحت عامه کشور می گویند نخستین کمپاین بهارى تطبیق واکسین پولیو سر از امروز سه شنبه (٢۵ حوت) در سرتاسر افغانستان آغاز مى شود .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قرار است این کمپاین سه روز ادامه داشته باشد و کودکان زیر پنج سال و کودکانی که از مرز پاکستان وارد کشور شده، واکسین شوند.

سردار محمد پرویز، رییس معافیت کتله یى وزارت صحت عامه گفته است که برای جلوگیرى از انتقال ویروس از سوی کودکان زیر پنج سال، این بار کودکان تا ده ساله کوچى ها نیز واکسین می شوند.

آقای پرویز می گوید این برنامه در برخی از ولسوالی ها از جمله ۹ ولسوالی بدخشان و برخی از ولسوالی بادغیس و غور به دلیل سردی هوا و ریزش برف عملی نخواهد شد.

در همین حال تهدیدهای امنیتی نیز چالش دیگری برای اجرای این برنامه گفته شده است و احتمال میرود برخی از ولسوالی های کشور نیز به دلیل موجودیت شورشیان طالب از تطبیق کمپاین واکسین بی بهره بماند.

در این کمپاین سه روزه که تا ۲۷ حوت ادامه خواهد داشت حدود ۶٠ هزار رضاکار شرکت خواهند داشت.

بیماری فلج کودکان اکنون تنها در افغانستان، پاکستان و نایجریه باقی مانده است. این بیماری تداوی ندارد، اما قابل پیش‌ گیری است.

در جریان سال روان چندین مورد فلج کودکان در شماری از ولایات کشور از جمله، قندهار، نیمروز، فاریاب و هلمند به ثبت رسیده‌ است

Author

About Author