کمپاین مبارزه با خیابان آزاری زنان در ولایت هرات

خیبابان آزاری (1)شماری از مدافعان حقوق زنان و نهادی بنام ” گروه رهبران همیشه پیروز” در ولایت هرات در غرب کشور ضمن برگزاری گردهمایی خواستار مبارزه جدی با خیابان آزاری زنان توسط مردان شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این گردهمایی مدافعان حقوق زنان به عوامل و راهکارهای مبارزه با خیابان‌آزاری اشاره کردند.

زهره وندا، مسئول ” گروه رهبران همیشه پیروز” و برگزارکننده این کمپاین گفت: در ابتدا کمپاین مبارزه با خیابان آزاری زنان در جاده‌ی جنوبی مسجد جامع هرات و چهار دانشگاه دولتی و خصوصی در این ولایت راه‌اندازی خواهد شد.

خانم وندا، فقر، بیکاری، عدم‌آگاهی تعدادی از مردان نسبت به حقوق زنان و بی‌سوادی شماری از مردم را دلایل اصلی آزار زنان در خیابان عنوان کرد.

همچنین “لینا شفق” یک تن از مدافعان حقوق زن از افزایش آزارخیابانی علیه زنان خبر داده گفت که با افزایش رقم بیکاری، گراف آزارهای خیاباتی علیه زنان در هرات، ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

از طرفی هم عبدالروف احمدی، سخنگوی پولیس هرات از دستگیری تعدادی از عاملان آزارخیابانی علیه زنان در کافی‌شاپ‌ها و دروازه‌های مکاتب دخترانه خبر داد.

فعالان حقوق زنان می‌گویند خیابان‌آزاری یک نوع خشونت است که باعث به وجودآمدن احساس خطر و آسیب‌پذیری در زنان شده و سرانجام، مانع رفتن زنان به بیرون از خانه می‌شود.

آن‌ها می‌گویند اکنون خیابان‌آزاری، در حال تبدیل شدن به یک مشکل جدی است و ضرورت به برخورد جدی و رسمی دولت دارد.

Author

About Author