کمپاین «قلب» برای آگاهی از سرطان سینه

کاربران فضای مجازی به ویژه دختران و بانوان با اهدای قلب در صفحات فیس بوکشان، کمپاینی را با هدف آشنایی بانوان افغانستان از بیماری سرطان سینه راه اندازی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این کمپاین به تازه گی آغاز شده و اکثر کمپاین کننده گان نیز بانوان افغانی است که به انترنت دسترسی دارند.

در ابتدای پست های آگاهی از سرطان سینه، یک قلب گذاشته شده و بعد از آن اینگونه، شعار و پیام آگاهی دهی آغاز شده است:

«داستان قلب هایی که در حال رد و بدل شدند چیست؟

قرار است امروز توسط این قلب ها دست به دست هم دهیم، و یکدیگر را از خطر سرطان سینه آگاه کنیم. مهم تر از آن این که قلب ها قرار است به تک تک خانم هایی که آنها را دریافت میکنند؛ معاینه شخصی سینه را یادآوری کند.»

در بخش دیگر آن پیام آمده است :«این نوع سرطان یکی از شایع ترین و کشنده ترین نوع سرطان در بین زنان است، که با آگاهی به موقع از آن، میتوان به راحتی و با درد و هزینه کمتر آن را درمان کرد.»

کاربران صفحات مجازی در پایان پیامشان از تمام کاربران دیگر با این نوشته :«لطفن همکاری کنید»؛ دیگر کاربران را نیز به نشر این پیام دعوت کرده اند.

به اساس گزارش وزارت صحت عامه، سرطان سینه یک مشکل جهانی است که سالانه به طور اوسط در سطح جهان ۱۵ زن به این بیماری گرفتار می شوند.

این بیماری در مرحله ابتدایی قابل تداوی است؛ اما اگر به موقع تداوی نشود؛ سبب مرگ بیمار می شود.

یکی از راه های تشخیص مرض سرطان سینه، خود آزمایی است که هر زن «پس از هفته اول عادت ماهوار، سینه های خود را لمس کند» و در صورت احساس غده سخت در پستان، به داکتر مراجعه کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *