کماندوهای ارتش ملی به ولسوالی اجرستان غزنی مستقرشدند

وزارت دفاع ملی اعلام کرد که کماندوهای ارتش ملی عملیاتها وسیعی را در ولسوالی اجرستان ولایت غزنی راه اندازی کرده و طالبان در حال عقب نشینی از ساحات مختلف این ولسوالی هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کماندوهای ارتش ملی پس از آن عملیات های خویش علیه مواضع طالبان در اجرستان آغاز کردند که سایر نیروهای امنیتی اعم پولیس و اردو در مبارزه علیه طالبان به شکست مواجه شدند و بسیاری از این ولسوالی بدست طالبان سقوط کرده بود.

براساس گفته های مقمات محلی در ولایت غزنی، دو روز قبل در حدود ۶۰۰ تن از طالبان مجهز با سلاح های سبک و سنگین برمناطق مختلف و پوسته امنیتی در ولسوالی اجرستان حمله کردند و دهها تن از غیرنظامیان و نیروهای امنیتی را به قتل رساندند.

با این حال محمد علی احمدی، معاون والی غزنی می گوید که نیروهای تازه نفس کماندوهای ارتش کشور شب گذشته عملیات ویژه ای را در مناطق مختلف اجرستان علیه طالبان راه اندازی کرده و طالبان در حال عقب نشینی هستند.

آقای احمدی گفته است که با رسیدن نیروهای کماندو، نظامیانی که در غزنی برضد هراس‌افگنان می جنگیدند، روحیه گرفته و خطرسقوط کامل این ولسوالی بدست طالبان داخلی و خارجی رفع شده است.

از دو هفته به این طرف درگیری های سنگین میان نیروهای امنیتی و طالبان در شماری از ولسوالی‌های ولایت غزنی ادامه داشته و شبه نظامیان طالب راه های رفت و آمد پنج ولسوالی به مرکز این ولایت را بمب گذاری کرده و گشت و گذار برای نیروهای امنیتی و مردم عامه دشوار شده است.

در همین حال دگرجنرال مراد علی مراد فرمانده عمومی نیروهای زمینی اردوی ملی گفته است که پس از اعزام کماندو های اردوی ملی در اجرستان ولایت غزنی، مخالفین مسلح ( تروریستان ) از این ولسوالی عقب نشینی کرده و نیروهای کماندو در حال تعقیب تروریستان در نقاط مختلف اجرستان پرداخته اند.

گزارشهای وجود دارد که در جنگ اجرستان ۱۲۰۰ جنگجوی طالب حضور داشته که از آن جمله ۳۰۰ – ۴۰۰ تن از آنان طالبان پنجاب پاکستان هستند.

مقامات محلی گفته اند در ۲۴ ساعت گذشته تروریستان که بیشتر آنان نقاب پوش هستند،۲۵۰ خانه در ۱۰ روستای ولسوالی اجرستان را به آتش کشیده اند، و ۱۵ غیرنظامی را از یک خانواده به شمول کودکان و زنان به جرم همکاری با دولت افغانستان سربریده اند.

در این جنگ شمار زیادی از نیروهای امنیتی و غیرنظامیان کشته شده اما تا کنون آمار دقیق از کشته شده ها معلوم نیست اما آمار های غیر رسمی حاکی از آنست که در این جنگ بیش از ۱۰۰ تن که بیشتر از آنان غیرنظامیان و پولیس محلی هستند، کشته شده اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *