کلینتون: غزه را نابود میکنم!

gty_hillary_clinton_mi_130729_16x9_992

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نامه ای به میلیاردر یهودی، نوشت: اگر رئیس جمهور آمریکا شوم به اسرائیل اجازه خواهم داد ۲۰۰ هزار فلسطینی ساکن نوار غزه را قتل عام کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری سما از لندن، هیلاری کلینتون در نامه ای برای حییم سابان میلیاردر یهودی آمریکایی نوشت: در صورت تصدی ریاست جمهوری آمریکا به اسرانیل اجازه خواهم داد به جای فقط ۲۰۰۰ نفر، ۲۰۰ هزار تن از ساکنان نوار غزه را به قتل برساند.

اشاره وی به حمله نظامی تابستان سال ۲۰۱۴ رژیم اسرائیل به نوار غزه بود که بیش از ۲۰۰۰ نفر از ساکنان این منطقه به شهادت رسیدند.

نامه هیلاری کلینتون به سابان که در روزنامه گاردین منتشر شد، به معنای مقاصد آشکار سیاست های آینده این نامزد دموکرات‌ به ویژه قصد وی برای اعطای چراغ سبز به رژیم اسرائیل برای کشتار نزدیک به ۱۰ درصد از ساکنان نوار غزه و نیز حمایت سیاسی، اقتصادی و نظامی کامل وی از تل آویو است.

کلینتون در این نامه نوشت: اسرائیل در تهاجم نظامی تابستان سال ۲۰۱۴ به نوار غزه درس کافی به جنبش حماس نداد و از طرفی باراک اوباما هم آن چنان که باید ، تعامل مناسبی با هم پیمانان واشنگتن نداشت و با گروههای تندرو (گروههای مقاومت فلسطین در نوار غزه) با مدارا رفتار کرد.

کلینتون افزود: اگر رئیس جمهور آینده آمریکا شوم از دولت اسرائیل انواع حمایت های نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی لازم را برای نابودی جنبش حماس به عمل خواهم آورد حتی اگر این کار به قیمت کشته شدن ۲۰۰ هزار تن از ساکنان نوار غزه تمام شود.

وی گفت: حقوق کودکان هرگز سبب نخواهد شد که حتی لحظه ای در موافقت با اسرائیل برای بمباران مکاتب در نوار غزه که از آنجا موشک به طرف اسرائیل شلیک می شود، شک و تردید به خود راه دهم.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا با ادعای این که گروههای فلسطینی از کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند گفت: این گروهها مستحق این هستند که سوختن اجساد کودکان شان را به سبب انفجار بمب ها و موشک ها مشاهده کنند.

Author

About Author