کشف یک ذخیرگاه بمب های مغناطیسی در شهرکابل

ماموران ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان یک ذخیره گاه بمب های مغناطیسی را در شهر کابل کشف کرده و یک تن را در پیوند به آن بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این ذخیرگاه در مربوطات پلچرخی شهر کابل کشف و مقداری مواد انفجاری نیز از آن بدست نیروهای امنیت ملی افتاده است.

دفتر مطبوعاتی ریاست عمومی امنیت ملی با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که اسامی محمد آصف از اعضای شبکه حقانی در پیوند با انتقال بمب های مغناطیسی از ساحه پلچرخی شهر کابل بازداشت شده است.

براساس خبرنامه، از این ذخیرگاه،  ۴ حلقه بمب مغناطیسی،۴ عدد تخت ریموت کنترول، ۱۰ عدد کپسول انفجاری، یک عدد لباس نظامی، یک قطعه کارت هویت جعلی اردوی ملی و مبلغ ۱۲۵۰۰ افغانی پول جعلی بدست آمده است.

در یک اقدام دیگر دو تن از بمب گذاران حرفوی بنام های هدایت الله مشهور به «خزان» و محمد قسیم که در منطقه خواجه نور ناحیه هفتم شهر کابل در مسیر رفت و آمد موتر های دولتی بمب گذاری می نمودند، حین بمب گذاری بازداشت شدند.

افراد بازداشت شده اعتراف نموده که در ساحه خواجه نور ناحیه هفتم شهر کابل چندین بار با استفاده از بمب های کنار جاده ای و مغناطیسی نیروهای ارتش ملی را هدف قرارداده اند.

همچنان نیروهای امنیت ملی طی یک عملیات ویژه ۲۰ میل تفنگچه و ۲۱ عدد بم دستی را از مربوطات ناحیه پنجم شهر کابل کشف و بدست آورده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *