کشف و ضبط مقدار زیاد مواد انفجاری در پکتیا و بغلان

ریاست عمومی امنیت کشور با نشر اعلامیه خبری از دستآورد های کارمندان این ریاست خبر داده و گفته است که مقدار زیاد مواد انفجاریه در ولایت پکتیا و بغلان کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کشف ۵ عدد جلیقه انتحاری و مقدار زیاد مواد انفجاری و مهمات ازیک مخفیگاه شبکه حقانی در ولسوالی آریوب ځاځی ولایت پکتیا یکی از دستآورد های کارمندان ریاست امنیت ملی است.

براساس خبرنامه، موظفین ریاست عمومی امنیت ملی طی یک عملیات تجسسی از این مخفیگاه طالبان در ولسوالی زازی پکتیا ۵ عدد جلیقه انتحاری، یک قبضه الوانداز، یک فیرمرمی راکت رهبری شده میلان، ۲ فیرراکت(RPG7 ) یک قبضه دوربین حربی، ۱۰عدد سرگلوله توپ های ۷۶ میلی متری، ۴ کیلو گرام موادانفجاریه ویک مقدارمهمات وسلاح سبک و سنگین دیگر را نیز کشف وبدست اورده اند.

براساس گفته های ریاست عمومی امنیتی، تروریستان این مواد را از وزیرستان پاکستان بمنظورانجام وسازماندهی فعالیت های تروریستی درشهرکابل وگردیز به ولسوالی اریوب ځاځی انتقال و جابجا نموده بودند.

همچنین کارمندان ریاست عمومی امنیت ملی در عملیات های جداگانه از مربوطات شهر  پلخمری و ولسوالی های  دوشی  و دهنه غوری ولایت بغلان مقدار سلاح  و مهمات را بدست آورده اند.

این سلاح ها و مهمات شامل یک میل کلاشینکوف، ۹  میل تفنچه تی تی و میکاروف، یک میل زیکویک، ۱۸  فیرمرمی هاوان وسط، ۳۰ حلقه ماین ضد پرسونل، ۲۳ عدد سرگلوله توپ دی سی، ۳ عدد ریموت کنترول، ۳۲ بکس مرمی دهشکه و یکعراده موتر نوع کرولا می باشد.

در این اربتاط اشرف فرزند شریف الله باشنده ولایت بغلان و جمعه گل فرزند میرغلام باشنده ولایت کندز دستگیرشده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *