کشف اطلاعات به نفع نیروهای افغان از لپتاب القاعده

نیروهای ویژه افغان و امریکایی در عملیاتی شبانه در شرق افغانستان، بر ضد القاعده به لپتابی دست یافتند که حاوی اطلاعاتی مهم از فعالیت‌های این گروه بوده است.

نیروهای ویژه افغان و امریکایی در عملیاتی شبانه در شرق افغانستان، بر ضد القاعده به لپتابی دست یافتند که حاوی اطلاعاتی مهم از فعالیت‌های این گروه بوده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این عملیات که در اواخر سال گذشته میلادی راه اندازی شد، مکانی که ابوبره الکویتی، از اعضای برجسته القاعده در آن مستقر بوده هدف قرار داده شد که نیروهای افغان و خارجی موفق شدند او را بازداشت کنند.

با بازداشت الکویتی، لپتابی مربوط به او به دست نیروهای ویژه افغان و خارجی افتاد که نیویارک تایمز نوشته اطلاعات درون این لپتاب به عملیات نظامی علیه القاعده در افغانستان کمک کرده است.

بر اساس این گزارش، در این لپتاب جزییات حملات القاعده در دو طرف خط دیورند بوده که با توجه به این معلومات، عملیات شبانه مشترک در افغانستان راه‌اندازی شد.

با این که از چندی به این سو دولت افغانستان عملیات شبانه مشترک را در این کشور متوقف کرده بود اما نیویارک تایمز می‌گوید که با دست‌یابی به اسناد القاعده که در این لپتاب بوده، در چند ماه گذشته چند عملیات شبانه راه اندازی شد.

در گزارش این روزنامه امریکایی، آمار دقیق عملیات راه‌اندازی شده مشخص نشده اما مقام‌های استخباراتی افغانستان گفته‌اند که اکنون این عملیات به پایان رسیده است.

با پایان سال ۲۰۱۴ میلادی، ماموریت جنگی نیروهای بین المللی در افغانستان پایان یافت و حدود سیزده هزار نیروی خارجی بر اساس ماموریت حمایت قاطع به آموزش و مشوره‌ دهی به نیروهای افغان پرداخته‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *