کشته و زخمی نزدیک به ۱۰۰ تن در حمله خونبار غرب کابل

مسوولیت حمله انتحاری روز گذشته (۱۴ سنبله) در دشت برچی را گروه تروریستی داعش به عهد گرفت؛ عصر روز چهارشنبه دو حمله انتحاری پی هم در یک کلپ ورزشی در کوچه مسجد الزهرا دشت برچی در غرب کابل صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حشمت الله استانکزی سخنگوی پولیس کابل گفت که طی دو انفجار  پی در پی شام روز گذشته (۱۴ سنبله) در منطقه دشت برچی واقع در غرب کابل در یک کلپ ورزشی ده ها تن کشته و زخمی شدند.

او علاوه کرد در نتیجه این انفجار که شام روز گذشته رخ داد۲۱ تن به شمول ۲ خبرنگار شبکه طلوع نیوز کشته و ۸۷ تن دیگر به شمول ۴ خبرنگار  شبکه های تلویزونی ۱ و خورشید زخمی شده اند.

انفجاری اول حوالی ساعت ۵:۳۰ عصر روز گذشته چهارشنبه  یک کلپ ورزشی در نزدیکی مسجد الزهرا دشت برچی را هدف قرار داد که به گفته شاهدان عینی مهاجم انتحاری نخست محافظین این کلپ را به گلوله بسته و وارد این کلپ ورزشی شده  و مواد انفجاری همراه خود را منفجر کرده است.
انتحاری دوم یک ساعت بعد از حمله انتحاری اول در میان جمعی از خبرنگاران که برای پوشش خبری حمله انتحاری اول به ساحه آمده بودند صورت گرفت که تلفات زیادی در پی داشت.
این در حالی است که این دومین حمله خونین در یک ماه گذشته در منطقه دشت برچی غرب کابل است که پیش از این یک حمله کننده انتحاری در ۲۴ اسد ماه گذشته آموزشگاه “موعود” در این منطقه را هدف قرار داد که در نتیجه آن حدود ۴۸ تن از دانش آموزان این آموزشگاه کشته وبیش از ۶۷ تن دیگر زخم برداشتند.

با این وجود از سال پار تا حال چندین عبادتگاه و یک مرکز توزیع شناس نامه و یک آموزشگاه درمنطقه دشت برچی کابل هدف حملات خونبارتررویستی  قرار گرفته است و اینکه این منطقه عموما  هزاره نیشین هستند و حملات خونبار پی هم  خود نشان دهنده حملات برنامه ریزی شده و کشتار دسته جمعی هدفمندانه و سیستماتیک یک قوم خاص است.

بااین وجود مقامات حکومتی پس از هر حمله ای خونبار در بیانیه هایشان تاکید می کنند که تروریستان با راه اندازی این گونه حملات در پی تفرقه افگنی قومی و مذهبی در میان شهروندان افغانستان هستند.
قابل یادآوری است که باشندگان دشت برچی کابل همواره از بی توجهی دولت دراین منطقه انتقاد می کنند و می گویند که حکومت با وجود آگاهی از چندین حمله خونبار در غرب کابل تدابیر لازم را برای تامین امنیت این ساحه در نظر نگرفته است.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *