کشته و زخمی شدن ۱۷ طالب مسلح در غور

خبرگزاری خاورمیانه – غور

در نتیجه حمله ۴۵۰  طالب مسلح بالای مواضع نیروهای پولیس ملی در ولسوالی پسابند ولایت غور، دست کم ۱۷ طالب مسلح کشته و زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مقام های امنیتی در این ولایت می گویند این حمله از دو روز به این سو آغاز شده بود و تا شب گذشته نیز ادامه داشت.

دلاور شاه دلاور فرمانده پولیس ولایت غور گفت: حدود ۴۵۰ تن از طالب هلمندی به شمول والی نام نهاد طالبان مسلح در ولایت هلمند بالای مواضع نیروهای پولیس ملی حمله کردند.

او می گوید که پس از حمله طالبان مسلح، درگیری بین سربازان پولیس و طالبان مسلح آغاز شد که در نتیجه این درگیری، هشت طالب مسلح کشته و ۹ تن دیگر زخمی شده اند.

وی افزود که در میان کشته شده گان این رویداد شماری از قومندانان مشهور طالبان مسلح نیز وجود دارد که هم اکنون جسد دو تن از طالبان در قرارگاه پولیس غور می باشد که بررسی به خاطر شناخت این اجساد آغاز شده است.

فرمانده پولیس غور ادامه داد که در این درگیری به نیروهای پولیس ملی آسیب نرسیده است.

او گفت که برای خاتمه دادن به درگیری در ولسوالی پسابند، از نیروهای اردوی ملی در غرب کشور نیز درخواست کمک گردید اما آنها پاسخ مثبت به درخواست آنان ارایه نکرده اند.

آقای دلاور افزود که هم اکنون درگیری به صورت پراکنده در این ساحه وجود دارد اما در به صورت کل درگیری ختم شده است و طالبان از مواضع خود عقب نشینی کرده اند.

در همین حال طالبان مسلح نیز با ارسال خبرنامه این رویداد را تایید کرده گفته اند که در این نبرد به طالبان هیچ آسیب نرسیده است و گفته شده که در این درگیری تلفات سنگین را به نیروهای افغان وارد کرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *