کشته و زخمی شدن بیش از۳۰ طالب مسلح در کندز و بدخشان

thumbs_b_c_c6158aaf3ba4b61ef95be2de15de7059فرقه ۲۰ اردوی ملی در شمال شرق افغانستان می گوید که در اثر درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در ولایت های کندز و بدخشان ۱۳ طالب مسلح کشته شده و ۲۱ تن دیگر شان زخم برداشته اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از اعلامیه فرقه ۲۰ اردوی ملی، نیروهای امنیتی توانسته اند که در این درگیری ۷ تن از طالبان مسلح را دست گیر کنند.

طالبان مسلح  از دو روز به این سو حملات شان را بالای مواضع نیروهای امنیتی در ولسوالی های قلعه ذال کندز و خاش ولایت بدخشان شدت بخشیده اند.

دگروال منگل راحت قوماندان لوای اول فرقه ۲۰ پامیر در کندز گفت حملات تهاجمی طالبان بالای این دو ولسوالی به شکست مواجه شده و افراد این گروه سرکوب شده اند.

راحت گفت در حمله شب دو شنبه بالای مواضع نیروهای امنیتی در ولسوالی قلعه ذال ۸ تن از طالبان مسلح به شمول ملا منصور یکی از فرماندهان این گروه کشته و ۱۲ تن دیگر شان زخم برداشته اند.

از سوی دیگر نوید فروتن سخنگوی والی بدخشان به خبرگزاری خاورمیانه  می گوید  پس از  آن که حمله گروهی طالبان به هدف تصرف ولسوالی خاش به شکست مواجه شد، نیروهای امنیتی حملات شان را بالای مواضع گروه طالبان شدت بخشیدند، که از اثر آن طالبان مجبور به فرار از این ولسوالی شده اند.

وی می گوید در عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی خاش  ۵ تن از طالبان مسلح کشته،۷ تن زخمی و ۴ تن دیگر شان اسیر شده اند.

فروتن  می گوید که طالبان مسلح از ولسوالی خاش به ولسوالی جرم عقب نشینی کرده اند.

کندز و بدخشان از ولایات نا امن در شمال شرق افغانستان است که به گفته ی باشنده های محل در بیشتر مناطق این ولایت ها طالبان مسلح حضور دارند.

اما مسوولان امنیتی در شمالشرق از شروع زود هنگام عملیات تصفیوی در این مناطق خبر می دهند.

Author

About Author