کشته و بازداشت هفده تروریست در ولایات هلمند و قندهار

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان با انتشار اعلامیه خبری از کشته و بازداشت هفده تن از تروریستان در ولایات جنوبی هلمند و قندهار خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این تروریستان توسط نیروهای امنیت ملی در یک عملیات کشته و دستگیر شده اند.

در اعلامیه آمده است که در این عملیات هفت تن از تروریستان کشته و ده تن دیگر دستگیر شدند.

براساس اعلامیه، ریاست عمومی امنیت ملی برنامه خاص امنیتی را بمنظور جلوگیری از حملات تروریستی روی دست گرفته و براساس آن عملیات ضد تروریستی در یک مخفیگاه تروریستان در مسیر جاده عمومی دوراهی شهرلشکر گاه ولایت هلمند راه اندازی کردند.

در این عملیات ملا جمال الدین مشهور به ملا خاکسار یکتن از قوماندانان گروه طالبان با شش تن از افرادش در نبرد رویاروی با نیروهای امنیت ملی کشته و شش تن دیگر آنها باالفعل با مقداری سلاح، مهمات و مقداری مواد انفجاریه بازداشت شده اند.

افراد بازداشت شده درجریان تحقیقات ابتدائی به جرم خویش اعتراف کرده و گفته اند که در افراز کمین های مسلحانه، ترورافراد و اشخاص و بمب گذاری ها در مسیرشاهراه ولسوالی نادعلی و شهر لشکر گاه ولایت هلمند سهم فعال داشتند.

 هم‌چنان در یک عملیات ضد تروریستی دیگر مؤظفین ریاست عمومی امنیت ملی در مربوطات ولایت قندهار چهار تن از تروریستان که مصروف انجام فعالیت های تخریبی و تروریستی بودند با یک میل سلاح، دو حلقه بمب خودساخت و یک پایه مخابره بازداشت نموده اند.

 قضایا تحت تحقیق و بررسی بیشتر قرار دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *