کشته شدن ۵۲ طالب در عملیات های مشترک

پولیس ملی کشور با کمک ارتش، نیروهای سازماندهی امنیت ملی و نیروهای ائتلاف عملیات پاک‌سازی را در مناطق مختلف کشور انجام داد که در جریان آن ۵۲ عضو طالبان کشته، ۲۱ نفر زخمی و دو شبه‌نظامی دیگر نیز بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دفتر مطبوعاتی وزارت داخله امروز –‌ دو‌شنبه – اعلام کرد که ۵۲ شبه‌نظامی طالبان طی شبانه‌روز گذشته در جریان عملیات پاک‌سازی در این کشور کشته شدند.

بر اساس این اعلامیه پولیس ملی با کمک ارتش، نیروهای سازماندهی امنیت ملی و نیروهای ائتلاف عملیات پاک‌سازی را در مناطق مختلف کشور انجام داد که در جریان آن ۵۲ عضو طالبان کشته، ۲۱ نفر زخمی و دو شبه‌نظامی دیگر نیز بازداشت شدند.

این عملیات در ولایت‌های غزنی، لغمان، بدخشان، قندهار، زابل، لوگر، کاپیسا، پکتیا، هلمند و نیمروز صورت گرفت.

نیروهای امنیتی همچنین طی این عملیات مقداری مهمات و جنگ‌افزار را نیز از شبه‌نظامیان کشف و مصادره کرده و چندین ماین کنار جاده‌ای را خنثی کردند.

در همین حال وزارت دفاع ملی با نشر اعلامیه ای گفته است، در حال حاضر به تعداد ۱۶ عملیات مشترک پلان شده نیرو های افغان به رهبری اردوی ملی به منظور تامین امنیت بهتر کشور در مربوطات ولسوالی های ناری ولایت کنر، مرکز ولایت لغمان، متاخان ولایت پکتیکا، ده یک ولایت غزنی، زرمت ولایت پکتیا، خروار ولایت لوگر، پنجوائی و شاه ولی کوت ولایت کندهار، سرآب ولایت ارزگان، موسی قلعه ولایت هلمند، ارگوی ولایت بدخشان ، المار وقیصار ولایت فاریاب، کوهستانات ولایت سرپل و مرکز ولایت کندز راه اندازی گردیده، ادامه دارد .

 این عملیات از جانب اردوی ملی پلانگذاری، رهبری و اجرا می گردد که در اثر آن مخالفین مسلح متحمل تلفات جانی و مالی سنگین گردیدند ومناطق مختلف از وجود آنان پاکسازی شده است.

شبه‌نظامیان طالبان هنوز در این‌باره اظهارنظری نکرده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *