کشته شدن ۵۰ تن از نیروهای داعش در سوریه

دهها نفر از جنگجویان «داعش» و جبهه النصره بر اثر حملات هوایی جنگنده های امریکایی در سوریه کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جنگنده های امریکایی نخسیتن حملات هوایی خویش بر مواضع گروه داعش ازعصر روز دوشنبه در سوریه آغاز کرده و براساس گزارش ها تا کنون ۵۰ تن از نیروهای نظامی داعش و هم پیمانانش کشته شدند.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید حملات هوایی امریکا و هم‌پیمانانش در سوریه علیه گروه داعش «حکومت اسلامی» و جبهه النصره « ۵۰ کشته» بر جای گذاشته‌است.

ایالات متحده اعللام کرد که نیروهای این کشور هشت حمله هوایی علیه گروه‌های مرتبط با القاعده در غرب شهر حلب در سوریه انجام داده‌اند.

جنگنده‌های امریکا، عربستان سعودی، امارات متحده، قطر، اردن، و بحرین حملات هوایی خود را بر علیه مواضع جبهه النصره و گروه داعش «حکومت اسلامی» در سوریه را آغاز کرده‌اند و این حملات ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیدبان حقوق بشر سوریه گفته‌است که یکی از این حملات هوایی یک ساختمان مسکونی محل استقرار جبهه النصره، از گروه‌های مرتبط با القاعده، را در غرب ولایت حلب هدف قرار داده‌است.

این سازمان حقوق بشری می‌گوید که طی حملات امریکا و هم‌پیمانانش «۳۰ جنگجوی گروه النصره و هشت غیرنظامی که در میان آنها چندین کودک نیز بوده کشته شده‌اند.»

به نوشته رویترز، ایالات متحده اعلام کرده که نیروهای امریکایی جمعاً ۱۴ حمله به مواضع حکومت اسلامی (داعش سابق) در نزدیکی رقه، دیرالزور، حسکه، و ابوکمال در سوریه انجام داده که شامل حمله با جنگنده، بمب‌افکن، هواپیمای بدون سرنشین، و موشک‌های تاماهاک می‌شود.

در این حملات از بمب‌افکن‌های بی۱، هواپیماهای اف۱۵ای و جنگنده‌های اف۱۶، اف/اِی-۱۸ و اف۲۲ استفاده شده‌است.

وزارت دفاع امریکا با انتشار بیانیه‌ای نوشت که در این حملات «اهداف متعدد داعش نابود شده یا خسارت دید که این اهداف شامل اعضای گروه، تأسیسات تمرین نظامی، مقرهای فرماندهی، انبارها، مرکز مالی، موترهای زرهی داعش می‌شود.»

در این بیانیه ذکر شده‌است که جمعاً ۴۷ موشک تاماهاک از ناوهای امریکا در دریای سرخ و شمال خلیج فارس به سوی مواضع داعش در سوریه شلیک شده‌است.

در همین حال، گروه اپوزیسیون «ائتلاف ملی سوریه» روز سه‌شنبه از حملات هوایی امریکا و هم‌پیمانان عربش علیه حکومت اسلامی استقبال کرده‌است.

وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای گفته‌است که جان کری، وزیر خارجه امریکا، خبر این حملات هوایی را «چند ساعت پیش از آغاز» از طریق وزیر خارحه عراق به دولت سوریه اطلاع داده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *