کشته شدن ۳۵ شبه نظامی در حملات هوایی ارتش پاکستان

منابع خبری پاکستان گزارش دادند: تداوم حملات جنگندهای نیروی هوایی ارتش این کشور به مواضع شبه نظامیان در مناطق قبایلی در شمال غرب پاکستان منجر به هلاکت ۳۵ تروریست از جمله چند فرمانده گروههای شبه نظامیان شد.

به گزارش خبرگزاری خارومیانه، رسانه های پاکستان روز دوشنبه به نقل از مقام های نظامی نوشتند: جنگندهای نیروی هوایی مخفی گاههای شبه نظامیان را در بخش ˈتیراˈ در منطقه قبیله ای ˈخیبرˈ (در نزدیکی مرز افغانستان) هدف قرار دادند.

براساس این گزارش؛ نیروهای امنیتی در این حملات موفق به هلاکت ۳۵ تروریست از جمله چند سرکرده کلیدی گروههای افراطی از جمله طالبان شده و دهها نفر از شبه نظامیان نیز زخمی شدند.

در این عملیات چند مخفی گاه زیرزمینی که توسط تروریست ها برای ساخت بمب های کنترل از راه دور از جمله بمب های دست ساز به همراه مقادیر زیادی مواد منفجره نیز مورد استفاده قرار می گرفت نیز منهدم شد.

حملات اخیر ارتش پاکستان علیه شبه نظامیان؛ اقدامی تلافی جویانه در برابر حملات و انفجارهای تروریستی علیه نیروهای امنیتی در شهرهای ˈپیشاور و کراچیˈ قلمداد می شود که مسئولیت آن را برخی از شبه نظامیان از جمله گروه تحریک طالبان به عهده گرفته است.

روز گذشته (یکشنبه) نیز انفجار بمب در شهر ˈکوهاتˈ از توابع ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان ۱۳ کشته و بیش از ۱۵ نفر زخمی برجای گذاشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *