کشته شدن ۲۴ تن در حمله طالبان به فرودگاه کراچی، پاکستان

در پی حمله مردان مسلح گروه تحریک طالبان پاکستان به یکی از بزرگترین فرودگاه‌های این کشور در کراچی ۲۴ نفر کشته شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این حمله در فرودگاه بین‌المللی “جناح” در کراچی در حالی رخ داده که دولت نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در تلاش برای کشاندن شبه نظامیان طالبان پاکستان بر سر میز مذاکره است تا به خشونت‌های چند ساله پایان دهد.

رسانه‌های محلی پاکستان گزارش دادند، درگیری‌ مسلحانه تا چند ساعت ادامه یافت و ارتش امروز (دوشنبه) اعلام کرد که فرودگاه امن شده است.

سخنگوی ارتش پاکستان نیز گفت: مهاجمان به دو منطقه کشانده شده و سربازان با آن‌ها مقابله کردند.

این درگیری در فرودگاه جناح حدود پنج ساعت به طول انجامید. این فرودگاه پرترددترین فرودگاه پاکستان است. کراچی هم بزرگترین شهر این کشور و قلب اقتصادی آن است.

یک مقام رسمی به خبرنگاران گفت تعدادی از مهاجمان لباس‌های مخصوص نیروهای امنیتی فرودگاه‌های پاکستان را به تن کرده بودند و مواد منفجره را به بدنشان بسته بودند.

گفته میشود یکی از مهاجمان قصد ربودن یک هواپیمای سازمان هواپیمایی کشوری را کرده بود که یک مامور به او تیراندازی می‌کند. تیراندازی سبب انفجار بمب‌هایی می شود که او به خود بسته بود.

غلام قدیر ثبو، از مقام های پولیس پاکستان، به خبرنگاران گفت صدای یکی از انفجارها مربوط به یکی از مهاجمان بوده که به محض مواجهه با نیروهای پولیس خود را منفجر کرده است. حمله آنها دقایقی بعد از نیمه شب به وقت محلی انجام شد.

پیشتر گزارش شده بود که یک هواپیما در این درگیری به آتش کشیده شده است، اما در گزارش ارتش آمده که هیچ هواپیمایی آتش نگرفته و صدای انفجار از انبار سوخت بوده است.

او گفت که آنها کارشان را خیلی دقیق برنامه ‌ریزی کرده بودند و قصد داشتند به هواپیماها و ساختمان‌های فرودگاه آسیب برسانند که موفق به انجام این کار نشدند.

در محل حادثه چهار اسلحه خودکار و یک موشک انداز پیدا شده است. ارتش اعلام کرده است که درگیری تمام شده است.

فرودگاه دست کم تا دوشنبه شب به وقت محلی تعطیل خواهد بود. در زمان حمله تمام فعالیت‌های فرودگاه معلق شد و پروازها به فرودگاه های دیگر فرستاده شدند. مسافران و کارمندان شرکت‌های هوایی نیز از فرودگاه تخلیه شدند.

گروه “تحریک طابان پاکستان” مسئولیت این حمله را پذیرفته که به دنبال سرنگونی دولت اسلام آباد است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *