کشته شدن ۱۶ جنگجو در حملات هوایی ارتش پاکستان

ارتش پاکستان اعلام کرد هواپیماهای جنگی این کشور روز یکشنبه در حملاتی هوایی ۱۶ جنگجو را در شمال غربی پاکستان کشتند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این حملات در حالی انجام شد که عملیات علیه شورشیان طالبان در شمال غربی پاکستان وارد سومین هفته خود شد.

ارتش پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد هواپیماهای نظامی ارتش هفت مخفیگاه جنگجویان مرتبط با شبکه تروریستی القاعده را در اطراف شهر میرعلی در منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی نزدیک مرز افغانستان بمباران کردند.

یک مقام آژانس مدیریت مقابله با بلایا گفت بیش از ۵۰۰ هزار غیر نظامی از آغاز عملیاتی که ۱۵ جون شروع شد، از این منطقه فرار کرده اند.

نواز شریف نخست وزیر پاکستان به ارتش این کشور دستور داده است تروریست هایی را که در مخفیگاه هایشان مخفی شده اند، از بین ببرد.

ارتش پاکستان اعلام کرد تقریبا ۴۰۰ جنگجو در این عملیات که دو هفته از آغاز آن می گذرد، کشته شده اند اما این رقم را نمی شود به طور مستقل تایید کرد زیرا امکان دسترسی به منطقه وجود ندارد.

افرادی که از منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی فرار می کنند به شبکه های تلویزیونی پاکستان گفته اند غیر نظامیان نیز در حملات هوایی کشته می شوند و بیشتر ستیزه جویان حتی پیش از آغاز این عملیات، به جنوب افغانستان گریخته اند.

ارتش پاکستان با رد این موضوع، اعلام کرد نیروهای پاکستانی ستیزه جویان را محاصره کرده اند.

تردیدهای فزاینده ای در پاکستان در خصوص موثر بودن این عملیات در پایان دادن به سال ها خشونت در این کشور وجود دارد که به کشته شدن ۵۰ هزار نفر در یک دهه منجر شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *