کشته شدن یک رهبر شیعه پاکستانی در کراچی

افراد مسلح ناشناس یکی از رهبران شیعه و محافظ امنیتی وی را در جنوب شهر کراچی پاکستان کشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پولیس می‌گوید خشونت‌ها زمانی در شهر بندری کراچی شدت گرفت که افراد مسلح، معاون دبیر کل یک حزب مذهبی سیاسی با نام “مجلس وحدت مسلمین پاکستان” و محافظ وی را به ضرب گلوله کشتند.

رسانه‌های خبری به نقل از یک افسر پولیس محلی اعلام کردند: افراد مسلح سوار بر یک موتور سیکلت به روی موتر حامل علامه دیدار علی جلبانی، دبیر کل مجلس وحدت مسلمین (MWM) آتش گشودند و وی و محافظش را کشتند.

منابع امنیتی تصریح کردند که مهاجمان پیش از سر رسیدن پولیس از محل حادثه گریختند.

تا کنون هیچ شخص و یا گروهی مسئولیت این حمله خونین را نپذیرفته است، اما گروه‌های حامی طالبان پیش از این به سبب چنین حملاتی مقصر شناخته شده‌اند.

در پی این کشتار، معترضان در سراسر پاکستان به خیابان‌ها آمدند این خشونت بر ضد مسلمانان شیعه را محکوم کردند، حمله به شیعیان پاکستانی، که تقریبا یک سوم جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

در طول چند ماه گذشته، شماری از مجامع مذهبی شیعه در بخش‌های مختلف این کشور هدف گرفته شده‌اند.

کشتار شیعیان خشم بین‌المللی را برانگیخته است و بسیاری از گروه‌های حقوق بشری و کشورهای منطقه‌ای خشم خود را از خشونت‌های خونین ابراز کرده‌اند.

سازمان دیدبان حقوق بشر می‌گوید، صدها شیعه در سال ۲۰۱۲ جان خود را در کشور پاکستان از دست دادند؛ سال ۲۰۱۲ مرگبار ترین سال برای شیعیان پاکستانی بوده است.

مسلمانان شیعه در پاکستان می‌گویند، دولت باید علیه عاملان این کشتارها دست به اقدام قاطع بزند. آنها همچنین اسلام آباد را به فراهم نکردن امنیت برای شیعیان متهم می‌کنند.

رهبران شیعیان پاکستان از دولت این کشور خواسته‌اند کمیسیونی قضایی را برای رسیدگی به خشونت‌ها تشکیل دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *