کشتار کارمندان رسانه‌ها تحت هیچ بهانه ای قابل پذیرش نیست

کمیسیون حقوق بشرکمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان کشتن و مجروح ساختن کارمندان تلویزیون طلوع –کابورا پرودکشن در شهر کابل را جنایت و یک اقدام وحشیانه- بزدلانه و در تضاد با ‌ قوانین نافذه کشور خواند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کمیسیون مستقل حقوق بشر حمله تروریستی در کابل خلاف اصول و قواعد حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی و هجوم بالای آزادی بیان در کشور ‌دانست و با شدیدترین لحن محکوم کرد.

این کمیسیون تاکید کرد که کشتار کارمندان رسانه‌ها تحت هیچ بهانه و به هیچ صورت قابل پذیرش نیست.

گفتنی است شام روز چهارشنبه موتر حامل کارمندان تلویزیون طلوع –کابورا پرودکشن مربوط موبی گروپ در جاده عمومی دارالامان شهر کابل هدف حمله انتحاری قرار گرفت و در۷ تن از کارمندان “کابورا پرودکشن” کشته و ۲۵ غیرنظامی زخمی شدند.

با این حال “سیماسمر” رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان،‌ ضمن ابراز مراتب عمیق تسلیت و همدری خود با خانواده‌های قربانیان این حادثه،‌ آن را یک عمل ناانسانی خوانده است .

او گفت:‌ اعمال تروریستی و ضد بشری منافی با مبناها و پایه‌های دموکراسی است که در کشور شکل گرفته است و یکی از این پایه‌ها آزادی بیان است. خبرنگاران و کسانی که در این راستا فعالیت می‌نمایند باید تام و کمال مورد حمایت دولت قرار بگیرند و از زندگی آنان حراست شود.

کمیسیون حقوق بشر ‌یک با‌ر دیگر از ارگان‌های امنیتی دولت خواسته تا در تأمین مصؤنیت شخصی و فضای امن کاری برای کارمندان رسانه‌ها، این کاروان آزادی بیان نوپاه و بالنده درکشور، کوشش مسئولانه بخرج داده، ‌از زندگی، جان و مال شهروندان کشور حراست نمایند و عاملان این حادثه را دستگیر و مطابق قوانین نافذه کشور مورد تعقیب عدلی قرار دهند.

Author

About Author