کشتار وحشتناک “مخا” و سکوت رسمی و رسانه ای بین المللی

شب جمعۀ گذشته مورخ ۲/۵/۱۳۹۴، شهرک مسکونی نیروگاه برق “مخا” در ولایت تعز، واقع در جنوب غرب یمن، در نتیجۀ بمباران شبانۀ

11778124_932944833433304_1358584295_nشب جمعۀ گذشته مورخ ۲/۵/۱۳۹۴، شهرک مسکونی نیروگاه برق “مخا” در ولایت تعز، واقع در جنوب غرب یمن، در نتیجۀ بمباران شبانۀ جنگنده های سعودی شاهد کشتاری وحشتناک بود که بر اثر آن و در میان سکوت کامل بین المللی و رسانه ای ۱۰۳ نفر از کودکان، نوجوانان، افراد سالخورده، کارگران و چند خانواده شهید و ۱۵۰ تن نیز مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جنگنده های سعودی که باهدف بالا بردن تعداد قربانیانی که در منازل خود خواب بودند شبانه به این شهرک حمله کردند، پس از آنکه شهروندان و آمبولانس ها برای نجات مجروحین و بیرون آوردن اجساد از زیر آوار، در محل بمباران جمع شدند مجددا اقدام به بمباران همان نقطه نمودند که این امر موجب چند برابر شدن تعداد قربانیان شد.

منابع خبری تأکید کردند که موشک های استفاده شده در این کشتار، دارای بمب های نامتعارف سبز رنگی بودند که انفجار ترکش های آن موجب مجروح شدن قربانیان از ناحیۀ چشم و سایر اعضای بدن شد.

آنچه که دردهای ناشی از این کشتار را مضاعف می کند، تلاش رسانه های پلید سعودی، عربی و بین المللی برای سرپوش گذاشتن بر این کشتار فجیع است تا جائیکه این رسانه ها اعلام کردند این حملات هوایی، یک پایگاه پدافند هوایی حوثی ها را هدف قرار داده است.

در همین راستا “توفیق الحمیری” عضو کمیتۀ عالی انقلاب، با اشاره به آتش بس نمایشی رژیم سعودی، اعلام آتش بس را تلاشی برای کاستن از خشم روزافزون ملت در نتیجۀ کشتار مخا تفسیر کرده و از آن بعنوان یک حرکت پیش دستانۀ سعودی در جهت نیل به اهداف استراتژیک خود یاد کرد.

وی آتش بس دروغین را یکی از تاکتیک های مدیریت بحران و عملیات روانی دشمن دانست که بر اساس آن، باید برای سرپوش گذاشتن بر یک حادثه، حادثه ای متناقض با آن را ایجاد نمود و این آتش بس چیزی نیست جز تلاشی برای به فراموشی سپردن کشتار “مخا”.

لازم بذکر است که شهر تعز، شاهد درگیری میان ارتش و کمیته های مردمی از یکسو و گروه های تکفیری مورد حمایت به اصطلاح ائتلاف عربی مدعی بازگرداندن امید به ملت یمن است و هدف این کشتار، شکستن ارادۀ شهروندان در برابر گروه های تکفیری است.

Author

About Author