کسانی که علیه سخنان استاد محقق موضع می‌گیرند، بی‌گمان که از گروه تروریستی داعش دفاع می‌کنند

روز چهارشنبه (۱قوس) اجلاس بین المللی محبان اهل بیت و مساله تکفیری‌ها در تهران آغاز شد و در این اجلاس که دو روز ادامه داشت، از افغانستان استاد حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه، صبغت الله مجددی، سید اسحاق گیلانی، مولوی رحمانی و دیگر شخصیت سیاسی در این کانفرانس اشتراک کرده بودند.

استاد محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه افغانستان در سخنرانی خود از رزمنده‌گان علیه داعش اظهار قدر دانی کرد و پروژه داعش را دسیسه استعمار و استکبار و دهشت افگنان بین المللی خواند و گفت رزمندان عراق و سوریه، ارتش عراق و سوریه، حشدالشعبی عراق، همچنین رزمندگان ایران و جای جای دنیا که در این نبردها شرکت کردند و در حقیقت نبرد اسلام علیه کفر و دسایس استکبار جهانی بود و نقش سردار قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله را در جنگ علیه گروه تروریستی داعش برجسته خوانده گفت که « اگر امروز عراق و سوریه به ویرانه مبدل می شود بخاطر این است که ما مسلمان ها وحدت نداریم.

این سخنان استاد محقق در افغانستان واکنش‌های را به همراه داشت، فضل هادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه در نشست عمومی روز یکشنبه «۵ قوس ۱۳۹۶» این جرگه در خصوص اظهارات آقای محقق گفت «از محقق صاحب بسیار و نهایت زیاد متأثر شدم که وی از افغان‌های ستایش کرده که در سوریه می‌جنگند، اگر چنین باشد وی اشتباه و غلطی را مرتکب شده‌است، ما هرگز جنگ بی‌گانه‌ها را به خانه خود نمی‌آوریم. ما نمی‌خواهیم که دست پاک سوریه و عراق باشیم از بزرگان و سیاسیون خود می‌خواهیم که برحال ملت رحم کنند و تجارت سیاسی شان‌را کنار بگذارند.»

اما آیا هیچ مسلمیار با خود فکر کرده است که در قرآن ذکر شده که مسلمان برادر مسلمان است و آیا این شعر سعدی را هیچ‌گاهی نخوانده است که «بنی آدم اعضای یکدیگر اند» و چیزی بنام همدیگر پذیری را رییس مشرانو جرگه میداند که چیست و آیا به مفهوم وحدت اسلامی باور دارد یا نه ؟

استاد محقق از وحدت اسلامی حرف زد و پیروزی مسلمان بر ضد تکفیری‌های داعش اظهار خشنودی کرد، آیا این بد است و آیا برای پیروزی مسلمان‌ها نباید یک مسلمان خشنود شود، داعش برنامه امریکا، اسرائیل با کمک مالی عربستان بخاطر زیر فشار قرار دادن کشورهای قدرتمند اسلامی خاورمیانه بود که می‌خواستند با تصرف کشورهای اسلامی برای بدنامی اسلام برنامه بریزند همین‌طور که کفار برای بدنامی اسلام القاعده و طالب را ساختند.

با این حساب اگر کسانی که مخالف موضع گیری های استاد محقق استند حتمن از داعش حمایت می‌کنند چون استاد محقق از وحدت جهان اسلام حرف زد و از پیروزی مسلمانان اظهار خشنودی کرد و از رزمنده‌گان علیه داعش سپاس‌گذاری کرد و این کاریست که هر مسلمان باید بکند و اگر خلاف این امر باشد بی‌گمان هم‌سنگر داعش به حساب خواهد آمد.

داعش دشمن شیعه نیست، داعش دشمن اسلام است و دشمن بشیریت و این دشمنی بر می گردد به استراتیژی امریکا و اسرائیل که می‌خواهد کشورهای اسلامی را تضعیف کنند. کسانی که مخالف سخنان استاد محقق استند یک بار جهان اسلام را بدون سردار قاسم سلیمانی، سید حسن نصرالله تصور کنند و یا جهان اسلام را بدون ایران تصور کنند که چه خواهد بود.

تنها کشوری که در مقابل دسایس غرب ایستاده‌گی می‌کند ایران است، افغانستان را مستعمره ساخته اند و پاکستان که جرئت حرف زدن ندارد و همین دیگر کشورهای اسلامی؛ پس وقتی استاد محقق از وحدت کشورهای اسلامی حرف می‌زند نظر به هیچ حکم شریعت اسلامی در مغایرت با اسلام قرار ندارد ، بلکه اسلام خودش همواره بر وحدت میان مسلمانان تاکید کرده است.

وقتی که بر آمریکا حمله شد و قرار شد که کشورهای غربی به رهبری امریکا در افغانستان حمله کنند همه کشورهای که یا هم پیمان بسته بودند اتحاد کردند و به افغانستان آمدند وقتی که غربی‌ها اینقدر متحد استند چرا ما از اتحاد کشورهای اسلامی در هراس استیم و چرا ما نمی‌خواهیم که کشورهای اسلامی با هم اتحاد کنند تا قدرت شان بیشتر شود.

 

ندیم پارسینا

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *