کرونا و بازگشت مهاجرین، موضوع اصلی تماس تهران با کابل

رئیس جمهور غنی در تماس تلیفونی با جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، همکاری دوجانبه در مورد مبارزه با کرونا (کوید۱۹) و بازگشت مهاجرین افغانستانی را به بحث گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد جواد ظریف، عصر امروز (۱۹حمل) با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور و دکتور عبدالله عبدالله، رئیس جمهور دولت همه شمول گفتگوی تلیفونی انجام داد.

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده است که دو طرف در رابطه به همکاری‌ های دوجانبه و منطقه‌ ای در خصوص مبارزه با ویروس کرونا و چگونگی برگشت مهاجرین افغانستانی از ایران به صورت کامل صحبت کردند.

خبرنامه می افزاید که آقای ظریف، به رئیس جمهور غنی اطمینان داده که کشورش برای مهاجرینی که در ایران به سر می ‌برند و به ویروس کرونا مبتلا گردیده‌ اند، خدمات صحی رایگان ارائه می ‌کند.

در عین حال، وزارت امور خارجه ایران با نشر خبرنامه ای ضمن تائید تماس تلیفونی جواد ظریف با محمد اشرف غنی، گفته است که وزیر خارجه ایران با دکتور عبدالله عبدالله نیز تماس تلیفونی داشته است.

در خبرنامه آمده که موضوعات مورد علاقه در روابط دوجانبه و وضعیت سیاسی افغانستان و اختلافات ایجاد شده بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری، مذاکرات صلح و گفتگوهای بین‌ ‌الافغانی و همکاری‌ دوجانبه برای مبارزه با بیماری کرونا، بخش های مهم این گفتگوهای تلیفونی را تشکیل می داده است.

قصر سپیدار نیز به نقل از دکتور عبدالله عبدالله، رئیس جمهور دولت همه شمول گفته است که وزیر خارجه ایران از همکاری همه جانبه برای تداوی مهاجرین در این کشور اطمینان داده است.

منبع می گوید که آقای ظریف از حمایت کشورش از تلاش‌ های صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ ها نیز به دکتور عبدالله اطمینان داده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *