کرونا در افغانستان؛ اختصاص ۱۵ میلیون دالر برای مبارزه با کرونا

رئیس جمهور به وزارت مالیه دستور داده است که مبلغ ۱۵ میلیون دالر برای مبارزه با ویروس کرونا در اختیار وزارت صحت عامه قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این تصمیم در نشست فوق العاده شب گذشته حکومت به منظور تدابیر برای مقابله با ویروس کرونا گرفته شده است.

در خبرنامه ریاست جمهوری آمده است که حمدالله محب مشاور امنیت ملی ضمن تاکید بر آگاهی عامه، از ایجاد یک گروپ کاری ویژه برای دریافت آمار دقیق از واقعات ویروس کرونا خبر داده است.

همچنین فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه در مورد خطرات ویروس کرونا معلومات داده و گفته است که در پنج محور اساسی، نظارت و شناسایی واقعات، هماهنگی و بسیج، مدیریت واقعات، ترویج خدمات صحی، مدیریت خطرات و نیاز سنجی ها، آمادگی های لازم روی دست گرفته شده است.

از سویی هم، رئیس جمهور غنی به ادارات مربوطه هدایت داد که در سطح منطقه و سازمان های بین المللی بخاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، هماهنگی صورت گیرد.

همچنین رئیس جمهور به وزارت مالیه هدایت داد تا به منظور جلوگیری از شیوع ویروس متذکره، ۱۵ میلیون دالر را در اختیار وزارت صحت عامه قرار دهد و همچنان مبلغ ۱۰ میلیون دالر پول ریزرفی را نیز به وزارت متذکره تخصیص دهد.

وی گفت که گروپ کاری موظف است با بخش خصوصی به هدف جلوگیری از شیوع این ویروس به تفاهم رسیده و به گونه هماهنگ با دولت کار کند.

این تدابیر در حالی روی دست گرفته می شود که یک مورد مثبت ویروس کرونا در هرات ثبت شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *