کرونا افغانستان؛ هشدار «سیگَر» از فاجعه صحی

مفتش امریکا برای بازسازی افغانستان «سیگَر» هشدار داده است که با توجه به همه گیر شدن کرونا، افغانستان با فاجعه بهداشتی روبرو است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گزارش تازه «سیگَر» امروز (۱۲ثور) در مورد کرونا و شرایط افغانستان در زمان شیوع این ویروس نشر شده است.

در این گزارش، سیگَر ضمن اشاره به سیستم ضعیف صحی و آسیب پذیر بودن افغانستان در برابر ویروس کرونا، به کانگره امریکا هشدار داده که احتمال فاجعه صحی در افغانستان موجود است.

براساس این گزارش، کرونا تلاش ها برای صلحِ افغانستان را پیچیده تر ساخته و مسدود شدن راه ها و مرزهای بین المللی برنامه های اقتصادی و کمک رسانی به مردم را با مشکل روبرو ساخته است.

«آسیب پذیری ‌های ویژه در افغانستان از حمله سیستم صحی ضعیف، سوء تغذیه گسترده، مرزهای متخلخل، بیجاشدگان داخلی، مرز مشترک با ایران و درگیری مداوم در این کشور در ماه‌ های آینده» از جمله مواردی است که «سیگَر» در گزارش خود به آن تاکید کرده است.

این نگرانی و هشدار در حالی بیان می شود که ابتلای ۱۶۴ تن دیگر، شمار مبتلایان به کرونا (کووید۱۹) در کشور به ۲۳۳۵ نفر رسیده و از مجموع آن، ۳۱۰ تن بهبود یافته و ۶۸ تن نیز جان باخته اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *