کرونا افغانستان؛ ثبت بیشترین مورد در یک روز

وزارت صحت عامه می گوید که در جریان یک شبانه روز گذشته، ۲۳۲ مورد تازه و مثبت کرونا (کووید۱۹) در کشور ثبت شده است.

به گزارش بخش سلامت خبرگزاری خاورمیانه، موارد تازه در ۲۴ ساعت گذشته و در ۲۰ ولایت کشور ثبت و شناسایی شده است.

وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه در نشست خبری امروز (۱۱ثور) اظهار داشت که موارد تازه از میان ۵۸۱ واقعه مشکوک در لابراتوارهای کشور شناسایی گردیدند.

به گفته وی، از مجموع این موارد، ۲۰ واقعه در کابل، ۳۴ واقعه در هرات، ۴۵ واقعه در قندهار، ۴۱ واقعه در بلخ، ۱۰ واقعه در پکتیا، ۱۲ واقعه در غزنی، ۱۰ واقعه در لوگر، پنج واقعه در ننگرهار، سه واقعه در لغمان، چهار واقعه در بادغیس، یک واقعه در فراه، هشت واقعه در تخار، هفت واقعه در کندز، ۹ واقعه در سمنگان، دو واقعه در پکتیکا، پنج واقعه در بغلان، ۹ واقعه در پنجشیر،  دو واقعه در کاپیسا، چهار واقعه در وردک و یک واقعه هم در سرپل هستند.

مجروح اظهار داشت که با ثبت واقعات تازه، شمار مبتلایان به کووید۱۹ در کشور به ۲۱۷۱ نفر افزایش یافته است.

بر اساس معلومات وی، در ۲۴ ساعت گذشته، سه واقعه فوتی به شمول یک واقعه در کابل و دو واقعه در هرات ثبت شده است که شمار جان باختگان به ۶۴ تن رسیده است.

معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه می گوید که از مجموع مبتلایان، چهار تن در کابل بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به ۲۶۰ تن رسید.

وزارت صحت عامه می گوید که موارد ابتلا به کرونا در کشور در حال افزایش است و اگر مردم به موارد بهداشتی و توصیه های لازم توجه نکنند، بیم یک فاجعه در کشور وجود دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *